Internet2020-04-23
2

InPost zaczyna współpracę z Auchan: dostawy zakupów do domu, Lodówkomaty przy sklepach

Firma InPost na mocy podpisanej właśnie umowy będzie dostarczać do domu zakupy klientom sklepu internetowego Auchan. Zaczęła też instalować przy sklepach tej sieci Lodówkomaty pozwalające na bezpieczne przechowywanie żywności w ramach usługi Auchan Direct. - Byliśmy technicznie gotowi na wprowadzenie Lodówkomatów. Nadejście pandemii dynamicznie zmieniło nawyki konsumenckie - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Lodówkomaty InPostu pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez internet w Auchan Direct. Od 14 kwietnia taki całodobowy automat jest już dostępny w Piasecznie, dla klientów e-sklepu. Kolejne maszyny pojawią się wkrótce przy następnych dwóch placówkach sieci Auchan: Łomianki oraz Warszawa Jubilerska.

- Od dłuższego czasu byliśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów. Pilotażowe programy prowadziliśmy już od 2018 roku. Jednak część spożywcza rynku e-commerce w Polsce nie była odpowiednio rozwinięta. Nadejście pandemii koronawirusa dynamicznie zmieniło nawyki konsumenckie, a sklepy musiały szybko dostosować się do nowej rzeczywistości, w której obecnie funkcjonujemy - ocenia Rafał Brzoska, prezes InPost.

- Choć dynamika wzrostu tego segmentu jest wysoka, to nadal potrzeba większej skali, dlatego zachęcamy naszych partnerów do inwestowania w sprzedaż online. W kontekście pandemii, odbieranie artykułów spożywczych w Lodówkomatach czy w dostawie pod drzwi oraz produktów niespożywczych w Paczkomatach jest doskonałą opcją dla konsumentów - zapewnia Brzoska.

Lodówkomaty i dostawa zakupów w systemie „door-to -door”z  Auchan to niejedyne rozwiązanie InPostu na czas pandemii. Na początku kwietnia firma poinformowała, że chcąc zachęcić klientów do szybszego opróżniania Paczkomatów zaoferowała im miesięczny dostęp do Audioteki w zamian za odbiór zamówienia do 2 godzin od otrzymania informacji. W połowie marca wprowadzono opcję, w ramach której odbiorca u kuriera nie potwierdza otrzymania paczki w terminalu, ale podaje przesłany mu wcześniej kod SMS. Umożliwiono też kontakt z firmą przez WhatsApp - wysyłając wiadomość na numer +48 722 444 000 w aplikacji WhatsApp odbiorca może zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat, a także numer do kuriera.

InPost ma ponad 6 tys. Paczkomatów

Od wielu lat InPost rozwija sieć Paczkomatów do odbioru zakupów internetowych. Jesienią ub.r. w całym kraju było już 6 tys. takich maszyn, wobec 4,3 tys. rok wcześniej. Od listopada ub.r. w Paczkomatach można odbierać zakupy z chińskiej platformy AliExpress.

W lutym br. firma zainstalowała pierwsze Paczkomaty w Austrii, w 2024 roku ma ich tam działać tysiąc. Wcześniej InPost dostarczył już swoje maszyny do takich krajów jak krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Estonia, Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja, Słowenia, Islandia, Irlandia, Kanada, Kolumbia, Brazylia i Australia

W 2018 r. spółka InPost zanotowała wzrost przychodów o 40 proc. i 20,6 mln zł zysku netto.

Autor:jk

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas