Biznes2018-11-08
7

InPost postawi paczkomaty przy supermarketach Dino

Firma InPost zapowiedziała uruchamianie swoich paczkomatów przy wybranych sklepach prowadzonych przez sieć Dino. Wcześniej operator zaplanował udostępnienie maszyn dostarczających przesyłki w sąsiedztwie marketów Lidl, a do końca 2018 roku zapowiada zwiększenie do 4,5 tys. liczby paczkomatów działających w Polsce.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów, która obejmuje 895 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2.

Teraz na podstawie umowy pomiędzy firmą logistyczną InPost a Dino przy wybranych sklepach tej sieci zostaną uruchomione paczkomaty obsługiwane przez InPost. Partnerzy nie podają w jakich lokalizacjach oraz przy ilu placówkach należących do Dino zostaną ustawione maszyny dostarczające przesyłki.

Wcześniej InPost zawarł podobne porozumienie z siecią Lidl przewidującą pojawienie się paczkomatów operatora przy supermarketach tej sieci.

- To kolejne porozumienie o współpracy z siecią handlową, które podpisujemy – zaznacza w komunikacie Rafał Brzoska, prezes InPost. - Partnerstwa, nad którymi pracujemy, będą wzmacniać naszą infrastrukturę – zapewniając naszym klientom dogodne lokalizacje. Paczkomat InPost przy sklepach czy na stacjach benzynowych jest naturalnym uzupełnieniem oferty i pozwala sieciom handlowym na dodatkowe przewagi konkurencyjne. Dlatego mamy tak wiele zgłoszeń i zapytań w tym obszarze. Liczymy na szybką finalizację prowadzonych rozmów, a rozstawienie kolejnych maszyn realizujemy nawet w ciągu kilku tygodni od zakończenia formalności

We wrześniu br. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku.  Ponadto Advent International i InPost według zapowiedzi zainwestują w 2018 r. nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich, a do końca br. w całej Polsce ma funkcjonować 4,5 tys. maszyn należących do InPostu.

InPost nie jest jedynym operatorem widzącym szansę na rozwój swoich usług z pomocą funkcjonujących na rynku sieci handlowych. W połowie maja br. zapowiedziano, że firma Jeronimo Martins Polska oraz duński operator Swipbox uruchomią sieć maszyn paczkowych w sklepach sieci Biedronka. Pierwszym partnerem projektu jest firma kurierska DHL dostarczająca przesyłki, w planach jest zaangażowanie także innych dostawców.

Autor:ps

Więcej informacji:paczkomaty, InPost, Dino, supermarkety, Lidl

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas