Biznes2020-01-21
8

InPost wprowadza weekendowe doręczenia paczek

Firma logistyczna InPost opublikowała nowe regulaminy i cenniki, które będą obowiązywać od 1 lutego 2020 r. Przy okazji poinformowała o wprowadzeniu nowej usługi Paczka w Weekend, dzięki której paczki będą dostarczane do paczkomatów także w soboty i niedziele.

Paczka w Weekend będzie dostępna wyłącznie w ramach doręczeń do paczkomatów, a więc nie obejmie dostaw do punktu czy lokalu.

Jak będzie można skorzystać z usługi?

Nadanie przesyłki objętej usługą będzie możliwe wyłącznie w piątki i soboty. Gdy w ramach usługi przesyłka zostanie nadana w piątek do godz. 13, w paczkomacie znajdzie się ona w sobotę lub niedzielę (do godz. 18).

Jeśli natomiast przesyłka zostanie nadana w sobotę do godz. 13, w paczkomacie zostanie umieszczona w niedzielę do godz. 18.

Paczka w Weekend - za ile i od kiedy?

Dla klienta biznesowego cena netto nowej usługi InPostu to 4,06 zł. Klient detaliczny zapłaci za Paczkę w Weekend 4,99 zł brutto.

InPost nie podał jeszcze oficjalnego terminu uruchomienia usługi.

Na razie Paczka w Weekend pojawiła się tylko w regulaminie i cenniku, z adnotacją, że data startu zostanie podana w oddzielnym komunikacie.

Obsługa klienta przez asystenta Google

W grudniu ubiegłego roku InPost uruchomił możliwość skontaktowania się z firmą przez asystenta Google. Rozmowę z klientami prowadzi ChatBot Mat. Aby z nim porozmawiać, należy przywołać go słowami „Porozmawiaj z InPost”.

W ramach obsługi przez Asystenta Google klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat oraz numer do kuriera. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

- Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny - zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu aplikacją - bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

ChatBot Mat ma pomóc klientowi zlokalizować paczkę na przykład gdy wybrany przez niego Paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w Paczkomacie w ciągu 48 godzin. Przesyłka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP), skąd będzie można ją odebrać.

Całość działa zarówno na Androidzie jak i na iOS.

InPost z nowym właścicielem wyszedł na plus

 

Wiosną 2017 roku InPost i powiązana z nim spółka Integer.pl zostały przejęte przez amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR, które skupiły akcje obu podmiotów i wycofały ze z warszawskiej giełdy. Krótko przed tym Rafał Brzoska alarmował, że gdyby nie doszło do tej transakcji, zarządzanym przez niego spółkom groziła upadłość, bo nie miały z czego spłacić 108 mln zł kredytów i obligacji.

W 2018 r. InPost zanotował wzrost przychodów o 40 proc. - z 354,4 do 496,2 mln zł. Wpływy z paczek paczkomatowych poszły w górę ze 125,9 do 209 mln zł, a z pozostałych paczek (m.in. kurierskich) - z 215,3 do 279,7 mln zł. Wpływy prawie w całości zostały osiągnięte w Polsce.

Koszty operacyjne zwiększyły się z 377,1 do 491,9 mln zł, co przełożyło się na dużą poprawę rentowności: wynik operacyjny poszedł w górę z 10,6 mln zł straty do 9,9 mln zł zysku, a wynik netto - z 27,3 mln zł straty do 20,6 mln zł zysku.

Jednocześnie mocno wzrosły zobowiązania długoterminowe InPostu - z 44 mln zł na koniec 2017 roku do 148,6 mln zł rok później. Złożył się na to głównie wzrost wartości kredytów bankowych i pożyczek (z 36,9 do 112,2 mln zł) oraz zobowiązań finansowych określonych jako pozostałe (z 6,9 do 36,2 mln zł, głównie wskutek wdrożenia standardu MSSF 16). W bilansie na koniec 2018 r. pojawiło się 74,2 mln zł pożyczek od Integer Group Services.

Autor:km

Więcej informacji:InPost, Paczkomaty

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas