Internet2014-08-25
0

Instagram: Nowe narzędzia dla reklamodawców

Instagram, najpopularniejszy serwis społecznościowy ze zdjęciami, chce przyciągnąć do siebie więcej marek i firm. Zamierza wprowadzić nowe rozwiązania pozwalające na bieżące monitorowanie prowadzonych kampanii.

Instagram zapowiedział rozszerzenie dostępnego obecnie pakietu narzędzi dla partnerów biznesowych o nowe możliwości związane z realizacją płatnych kampanii reklamowych oraz analizą zasięgu i zaangażowania tzw. followersów, czyli osób obserwujących konkretne konta.

Wśród przygotowanych narzędzi najważniejszy jest nowy pulpit nawigacyjny, który ma pomóc w intuicyjnym śledzeniu wyników prowadzonej kampanii. Nowe zakładki o nazwach Konto (Account Insight) oraz Reklama (Ads Insight) pozwolą na monitorowanie sposobu, w jaki zmienia się wśród odbiorców świadomość marki. Umożliwią one śledzenie zasięgu i oddziaływania konkretnych postów. Kolejna karta nazwana Zaplecze reklamowe (Ads staging) ma znaczenie techniczne - pozwala na magazynowanie, edytowanie i podgląd grafik przygotowywanych dla nadchodzących kampanii.

Według Instagrama wszystkie dane widoczne na nowej platformie będą dostarczane w czasie rzeczywistym, co pozwoli reklamodawcom reagować na bieżąco w zależności od tego, jak użytkownicy serwisu odbierają kampanię i związane z nią posty.

Pierwsze doniesienia na temat nowych narzędzi reklamowych na Instagramie pojawiły się w sieci już 10 miesięcy temu. Teraz wydaje się, że serwis jest gotów do wprowadzenia wspomnianych usprawnień, jednak nadal nie wiadomo dokładnie kiedy zostaną one oddany w ręce reklamodawców.

Tymczasem jeśli chodzi o prowadzenie działań reklamowych, to Instagram stwarza do tego spore możliwości. Dzisiaj z serwisu korzysta ponad 200 milionów aktywnych użytkowników, i w niektórych krajach przewyższa on popularnością Twittera.

Instagram, którego pomysłodawcą i głównym twórcą jest Kevin Systrom ujrzał światło dzienne w 2010 roku jako aplikacja mobilna dla telefonów Apple przeznaczona do dzielenia się zdjęciami w Internecie. Pomysł szybko zdobył popularność, a na początku 2011 roku wprowadzono aktualizację, dzięki której użytkownicy mogą przypisywać publikowanym zdjęciom hashtagi, podobnie jak w serwisie Twitter. Wkrótce potencjał Instagrama doceniają pierwsze poważne marki, w serwisie swoje konta zakładają między innymi firmy Ann Taylor, Urban Outfitters Inc. oraz Marc Jacobs, a także znane postaci – Barrack Obama, Snoop Dog czy Tony Hawk.

Jesienią 2011 roku Instagram miał już 10 milionów użytkowników. W kwietniu 2012 roku udostępniono wersję aplikacji przeznaczoną do systemu Android, która tylko w ciągu jednego dnia została pobrana milion razy. W tym samym miesiącu Instagram ogłasza, że społeczność aplikacji osiągnęła poziom 30 milionów. Wkrótce potem serwis został kupiony za 750 milionów dolarów przez Facebooka, który jest właścicielem Instagrama do dzisiaj.

Autor:Pr

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas