Internet2022-09-29
15

Interia nie urosła przy Polsacie. Mniejsze przychody, spadł też zysk

Artur Potocki, prezes Grupy InteriaArtur Potocki, prezes Grupy Interia

W pierwszym roku kalendarzowym funkcjonowania w holdingu Cyfrowy Polsat przychody Grupy Interia zmalały o 1,2 proc. do 101,41 mln zł, a zysk netto - z 21,59 do 19,83 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Wszystkie przychody zostały wygenerowane przez Grupę Interia ze sprzedaży reklam. Po tym jak w połowie ub.r. firmę kupiła Telewizja Polsat (zapłaciła koncernowi Bauer Media Group 422 mln zł), sprzedażą oferty reklamowej Interii zajmuje się Polsat Media. W ub.r. przychody od Polsat Media sięgnęły 86,9 mln zł.

Do firmy należy portal Interia.pl oraz grupa witryn tematycznych, m.in. Pomponik.pl, Smaker.pl, Geekweek i Teksciory. Według badania Mediapanel w sierpniu br. Interia.pl w wersji przeglądarkowej zanotowała 15,86 mln użytkowników oraz 54 minuty i 3 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego.

Przychody Grupy Interia zmalały, mimo że cały polski rynek reklamowy urósł w ub.r. o 16,2 proc. do 10,51 mld zł, a w obszarze reklamy internetowej dynamika wyniosła 21,8 proc. (dane Publicis Groupe).

Ponad 20 pracowników mniej

Z kolei koszty operacyjne firmy wzrosły o 2,9 proc. do 85,28 mln zł mimo spadku wydatków na usługi obce z 41,4 do 40,93 mln zł. Natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się 27,5 do 29,69 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,81 do 6,56 mln zł.

Koszty pracownicze wzrosły, ale średnioroczne zatrudnienie w spółce zmalało z 377 do 355 etatów. Jesienią 2020 roku dział handlowy Interii włączono do biura reklamy Polsat Media, z którego niedługo potem zwolniono 23 pracowników.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty amortyzacji zwiększyły się z 5,19 do 5,6 mln zł, a zużycia materiałów i energii - z 1,22 do 1,33 mln zł. Pozostałe wydatki operacyjne wzrosły z 1,54 do 1,86 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne zmniejszyły się z 3,29 do 2,95 mln zł (te z dotacji zmalały z 2,01 do 1,61 mln zł).

Firma na zakupy od innych podmiotów z grupy Cyfrowy Polsat przeznaczyła w ub.r. 9,28 mln zł, z czego 4,38 mln zł od Telewizji Polsat, 1,25 mln zł od Polkomtelu, a 867,7 tys. zł od Polsat Media.

19,8 mln zł na dywidendę

Zysk sprzedażowy spadł z 19,73 do 16,13 mln zł, operacyjny - z 21,49 do 17,22 mln zł, a zysk netto - z 21,59 do 19,83 mln zł. Zysk netto byłby jeszcze niższy, gdyby nie 2,53 mln zł uznania z podatku dochodowego

Zysk netto przeznaczono na dywidendę, która prawie w całości trafił do spółki Grupa Interia.pl Media, której jedynym udziałowcem jest Telewizja Polsat. Grupa Interia.pl Media nie złożyła jeszcze sprawozdania finansowego za ub.r.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Autor:tw

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas