Internet2019-02-19
6

Internauci tworzą satyryczną grę o "przemyśle antyszczepionkowym", chcą zebrać 10 tys. zł na jej wydanie

"Antyszczepionkowcy.biz" to powstająca satyryczna gra karciana, której celem jest promowanie szczepień ochronnych. Jej twórcy na wydanie gry chcą zebrać 10 tys. złotych w serwisie PolakPotrafi.pl. Akcja crowdfundingowa na ten cel rusza w połowie marca.

W internecie powstała oddolna inicjatywa wydania edukacyjnej gry satyrycznej pod tytułem "Antyszczepionkowcy.biz". Ma przede wszystkim promować wiedzę na temat szczepień ochronnych.

- "Antyszczepionkowcy.biz" to satyryczna gra karciana, pokazująca konsekwencje i realia działań wyrachowanych biznesmenów, zdobywających fortuny w branży antyszczepionkowej i altmedowej - czytamy w opisie gry na Facebooku. - Produkt obnaża hipokryzję ruchów antyszczepionkowych, edukuje o wartości szczepień ochronnych oraz dostarczy rozrywki - piszą o grze pomysłodawcy.

Wizualizacje gry

Temat szczepień niepokoi ludzi

Jak mówi Jakub Stefaniak, programista z Wrocławia, współpomysłodawca gry, prace nad projektem ruszyły w październiku ubiegłego roku.

- Inspiracje pojawiały się wcześniej. Momentem przełomowym była rozmowa na uroczystości rodzinnej. Kuzynka, która ma dziecko w wieku około szczepiennym, podeszła do mojej żony, wiedząc, że jest lekarką, i zaczęła pytać o bezpieczeństwo szczepień. Ta rozmowa wywarła na nas duży wpływ - zobaczyliśmy, że jeśli osoby inteligentne i wykształcone mają wątpliwości co do szczepień, to kwestia antyszczepionkowców nie jest już tylko jakimś bytem w internecie, a zaczęła niepokoić zwykłych ludzi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakub Stefaniak. Nad projektem pracuje z żoną Aleksandrą, a także znajomą Katarzyną, która zajmuje się stroną graficzną gry.

Gra może pojawić się na rynku już w drugiej połowie tego roku. Twórcy mają już gotowy prototyp, który jest teraz w fazie testów. Co ciekawe, projekt mogli pobrać z internetu i testować także zainteresowani internauci.

10 tys. zł na "Antyszczepionkowcy.biz"

Gra "Antyszczepionkowcy.biz" nie będzie prawdopodobnie dostępna w regularnej sprzedaży. Trafi w pierwszej kolejności do tych internautów, którzy wezmą udział w zbiórce na PolakPotrafi.pl. Akcja rusza w tym serwisie 16 marca. Reszta nakładu będzie sprzedawana bezpośrednio przez pomysłodawców.

Twórcy chcą zebrać na wydanie gry 10 tys. zł. To powinno wystarczyć na wydruk minimalnego nakładu, czyli 500 egzemplarzy.

Patronatem grę objął satyryczny serwis AszDziennik. - To była nasza inicjatywa. Cała gra jest dość mocno nasycona czarnym humorem, AszDziennik jest jednym z mediów, które regularnie śledzimy. Jego wybór na patrona medialnego akcji był dla nas naturalnym wyborem. Bardzo cieszymy się z tej współpracy - mówi nam Jakub Stefaniak.

Grę honorowym patronatem objął wrocławski Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich i Dolnośląska Izba Lekarska. Inicjatywę wspierają też blogerzy i influecerzy zajmujący się popularyzacją nauki (m.in. Crazy Nauka, Mitologia Współczesna, To Tylko Teoria, Matka Prezesa).

Autor:Justyna Dąbrowska

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas