Reklama2014-04-16
1

Internet najlepszym medium reklamowym dla branży telekomunikacyjnej

Według polskich internautów najlepszym kanałem do reklamowania branży telekomunikacyjnej jest internet - wynika z badania IRCenter i LeadR.

Na internet jako najatrakcyjniejszy kanał reklamowy wskazało 40% respondentów. Drugie miejsce zajęła telewizja, którą wybrało 36% osób, a na trzeciej pozycji znalazły się reklamy przesyłane na skrzynkę pocztową drogą e-mailową (26%).

52% przebadanych internautów stwierdziło, że chce otrzymywać ofertę operatora telekomunikacyjnego bezpośrednio na maila.

51% respondentów zadeklarowało także, że w ostatnim czasie zdarzyło im się otworzyć maila z ofertą przedstawiciela branży komunikacyjnej. 30% osób było akurat zainteresowanych takimi usługami, ale 29% otworzyło korespondencję bo zna markę, która ją przesłała.

Badanych zapytano także gdzie szukaliby informacji szczegółowych na temat danej oferty operatora, jeśli byliby nią zainteresowani. Najwięcej respondentów (65%) wybrało firmowe strony internetowe. Ważne są też publikowane w internecie opinie innych użytkowników (47%), podczas gdy mniejsze znaczenie mają bezpośrednie rozmowy w salonie (40%).

Natomiast w sytuacji, gdy użytkownikom kończy się umowa na usługi telekomunikacyjne, chętniej wybierają bezpośrednią rozmowę z konsultantem w punkcie sprzedaży (60%), a strona internetowa jest na drugim miejscu (45%).

Badanie zostało przeprowadzono przez agencję badawczą IRCenter i agencję interaktywną LeadR w styczniu 2014 r. metodą RTS (real time sampling) na losowej próbie n=1796 internautów, użytkowników czterech różnych usług telekomunikacyjnych: sieci komórkowej (95%), internetu stacjonarnego (79%), płatnej telewizji w domu (72%) oraz internetu mobilnego (49%).

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas