Badania2015-01-08
3

Internet najważniejszym źródłem dla Polaków przy urządzaniu mieszkania

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Urządzając lub remontując wnętrza Polacy najchętniej sięgają po poradę do internetu, wyboru dokonują najczęściej pod wpływem reklam graficznych w sieci, a prawie 40 proc. kupuje artykuły wyposażenia wnętrz w internecie - wynika z raportu IAB „Consumer Journey Online”.

Zebrane przez IAB dane wskazują, że dla Polaków poszukujących produktów związanych z aranżacją wnętrz coraz większe znaczenie ma internet. Przeważająca większość badanych (76 proc.) wskazuje sieć jako najważniejszy kanał informacji na temat produktów wyposażenia domu. Na dalszych miejscach znalazła się reklama (53 proc.) i telewizja (50 proc.).


W raporcie IAB sklepy internetowe wygrywają jako źródło wiedzy związane z meblami czy dodatkami wnętrzarskimi - są wybierane przez 59 proc. respondentów. Nieco mniej użytkowników (49 proc.) wykorzystuje w tym celu wyszukiwarki, a 40 proc. strony www marek, usług czy produktów.


Jeżeli chodzi o skuteczność reklamy w kategorii wyposażenia domu to okazuje się, że najbardziej skuteczne są reklamy graficzne na stronach internetowych - to właśnie na nie zwraca uwagę 32 proc. użytkowników poszukujących konkretnych towarów lub usług. Nieco mniejszy wpływ na respondentów IAB mają reklamy umieszczone w mailach oraz wyskakujące okna (po 27 proc.). W kontekście reklamy towarów z segmentu Dom raport IAB wskazuje, że w 2014 r. wydatki na promocję tych produktów wzrosły o 17 proc. w porównaniu z rokiem 2013.


Okazuje się też, że internet jest najważniejszą platformą zakupową, jeśli chodzi o wyposażenie wnętrz. 37 proc. badanych przez IAB przyznaje, że kupuje produkty z segmentu Dom w sieci. Wśród nich przeważają mężczyźni (55 proc.) oraz osoby w wieku od 25 do 34 lat (44 proc.).

- Wyniki badań IAB wskazują, że marki z tej branży nie mogą zapominać o działaniach content marketingowych i aktywności w mediach społecznościowych - podkreśla w komentarzu do raportu Anna Pogoda, head of team w Goldbach Audience. - Z drugiej strony należy podkreślić, że tradycyjne formy reklama internetowej również są w tym obszarze bardzo skuteczne. Internauci zapytani o to, z jakiego typu reklamy online dowiadują się o produktach wyposażenia domu, najczęściej wymieniali banery graficzne na stronach www. W branży wyposażenia domu mamy też do czynienia ze zjawiskiem „odwróconego” showroomingu - choć internet to dla klientów główne źródło informacji o tych produktach, tylko 37 proc. preferuje e-zakupy. To oczywiście niemało, ale w porównaniu z innymi branżami (np. z branżą motoryzacyjną) widać, że Polacy nie są jeszcze gotowi na kupowanie mebli online - podsumowuje Pogoda.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas