Internet2016-11-29
5

Internetowa reklama programmatic w 2017 roku zyska 31 proc., zdecydowanym liderem USA

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Według domu mediwego Zenith w przyszłym roku wydatki na reklamy internetowe kupowane w modelu programmatic wzrosną o 31 proc., a udział tego segmentu w rynku reklamy display wyniesie 58 proc., wobec 51 proc. w br.

Na podstawie danych z 41 krajów w całego świata Zenith prognozuje, że w 2017 roku reklama internetowa w modelu programmatic urośnie o 31 proc. czyli bardziej niż wydatki reklamowe w social media (wzrost o 25 proc.) i na spoty wideo (wzrost o 20 proc.). W 2012 roku kupowany w tym modelu było 13 proc. reklam display, w br. jest to 51 proc., a w przyszłym roku będzie 58 proc.

W USA wydatki reklamowe w modelu programmatic wyniosą w br. 24 mld dolarów (to aż 62 proc. globalnej wartości tej branży), w Wielkiej Brytanii - 3,3 mld dolarów, a w Chinach - 2,6 mld dolarów. W modelu programatycznym kupuje się obecnie 70 proc. reklam display w USA i Wielkiej Brytanii, a tylko 23 proc. w Chinach.

W Polsce szacowane przez Zenith inwestycje reklamowe w modelu programmatic są w br. ponad dwa razy wyższe niż w ub.r. i stanowią 12 proc. wartości segmentureklamy display. Natomiast w 2018 roku ten udział ma wynieść już 42 proc.

- W tym roku na polskim rynku widać wyraźny zwrot w kierunku programmatic buying. Dzieje się tak dzięki rozwojowi i coraz szerszej implementacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jednak kluczowe - i długo przez nas wyczekiwane - w tym procesie jest to, że wreszcie nasza gotowość merytoryczna i technologiczna spotkała się ze zmianą podejścia i większą otwartością wydawców, którzy w tym modelu udostępniają coraz więcej powierzchni premium. To znaczący krok w kierunku dalszego rozwoju rynku programmatic - komentuje Agata Majecka, general manager w Zenith.

Dane przedstawione w raporcie dotyczą wyłącznie mediów online, ale zakup w modelu programmatic zaczyna się już rozszerzać na te tradycyjne. Na niektórych światowych rynkach część stacji telewizyjnych i radiowych oraz platform digital OOH oferuje zautomatyzowany, oparty na danych zakup swojego inventory. Zdaniem autorów raportu zajmie to lata, ale w przyszłości także zakup tradycyjnych mediów w modelu programmatic stanie się standardem.

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas