Telewizja 2016-08-23
19

IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło na antenach TVP mniej widzów niż zorganizowane cztery lata temu IO w Londynie. Największe audytorium zgromadziły mecze siatkówki mężczyzn. TVP na reklamach wokół relacji związanych z igrzyskami zarobiła łącznie 59,13 mln zł.

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP2.

Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 883 tys. osób, w grupie 16-49 - 302 tys., a w 16-59 - 504 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,76 proc., 11,20 proc. i 12,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wszystkie relacje związane z IO na antenie Jedynki śledziło odpowiednio 771 tys., 274 tys. i 16-59 - 441 tys. osób. Udziały tych transmisji były jednak wyższe, niż w Dwójce - wyniosły one 13,52 proc., 11,55 proc. i 12,72 proc.

Audycje związane z Igrzyskami Olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 99 tys. widzów (1,54 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 32 tys. osób (1,27 proc. udziału), a w 16-59 - 55 tys. osób (1,46 proc. udziału).

Średnia oglądalność wszystkich programów związanych z Igrzyskami

Zobacz tabelę

Mniej widzów niż w Londynie
Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło zdecydowanie mniej widzów, niż poprzednią letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. Wówczas relacje w Jedynce miały średnio 1,97 mln widzów, w Dwójce - 1,43 mln, a w TVP Sport - 106 tys. Oznacza to, że IO 2016 miały odpowiednio o 1,20 mln, 550 tys. i 7 tys. widzów mniej, niż IO 2012.
Ponadto olimpiada sprzed czterech lat transmitowana była również w Eurosporcie - na tej stacji relacje śledziło średnio 138 tys. widzów.

Z kolei emisje z zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.

Mecze siatkówki hitem
Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku zgromadziła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co przełożyło się na 31,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Na drugim miejscu znalazł mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).

Podium uzupełnia relacja meczu z Rosją, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się transmisja rzutu młotem kobiet z 15 sierpnia, która przyciągnęła do TVP1 średnio 3,59 mln widzów (34,24 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia mecz piłki ręcznej mężczyzn Polska-Niemcy (3,47 mln widzów; 30,37 proc. udziału; emisja 21 sierpnia w Dwójce).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 4+

Zobacz tabelę

Również wśród widzów w grupie komercyjnej największe audytorium zgromadziły mecze piłki siatkowej mężczyzn. Liderem było tutaj spotkanie Polska-USA, które śledziło średnio 1,69 mln widzów (34,65 proc. udziału w rynku).

Drugie miejsce zajął pojedynek Polaków z Argentyną (1,54 mln widzów; 28,68 proc. udziału). Z kolei trzecia pozycja w tym ujęciu należała do meczu piłki ręcznej Polski z Rosją (1,38 mln widzów; 25,21 proc. udziału).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 16-49

Zobacz tabelę

Ranking top 10 najchętniej oglądanych transmisji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w grupie wiekowej 16-59.

Zobacz tabelę

Najchętniej oglądana transmisja olimpijska na antenie TVP Sport, to kolarstwo mężczyzn z 10 sierpnia br. Jej średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 448 tys. widzów, co przełożyło się na 5,5 proc. udziału.

Wiceliderem było tutaj wioślarstwo kobiet i mężczyzn (406 tys. widzów; też 5,5 proc. udziału; 9 sierpnia), a podium uzupełnia strzelectwo kobiet (404 tys. widzów; 2,9 proc. udziału; również 9 sierpnia).

TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport

Zobacz tabelę


Wpływy reklamowe TVP z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie (dla TVP1, TVP2 i TVP Sport) 59,13 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 32,64 mln zł, Dwójka - 24,86 mln zł, a TVP Sport - 1,63 mln zł.

Zobacz tabelę

Najwięcej na reklamę w telewizji - 11,01 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (3,55 mln zł) i Natur Produkt Pharma (2,54 mln zł).

Zobacz tabelę

Telewizja Polska informuje, że przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 28,53 mln Polaków.

TVP pokazywała także Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 w serwisie sport.tvp.pl i aplikacji moblinej TVP Stream. Podczas trwania sportowej imprezy obie platformy odwiedziło 4,5 mln użytkowników.

Wszystkie klipy wideo w obu miejscach zostały odtworzone 16 mln razy, a najczęściej oglądanym medalowym startem biało-czerwonych był rzut Anity Włodarczyk, który zobaczyło ponad 200 tys. osób.

TVP była jednym nadawcą Rio 2016 na terenie naszego kraju. Przy obsłudze Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro pracowało łącznie 249 osób. 46 osób w ekipie operującej w miejscu wydarzeń - na olimpijskich arenach oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym - IBC w Rio, zaś studiach i newsroomach  w Warszawie na Woronicza - 203. Obsługa imprezy realizowana była w czterech studiach emisyjnych.

Autor: mk

Więcej informacji: IO, Igrzyska Olimpijskie, Rio 2016, igrzyska

KOMENTARZE (19) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas