Telewizja2014-10-06
7

Ipla: był atak hakerski w czasie finału mundialu, rekompensatą pakiet Sport za 19,90 zł

- Problemy z transmisją w internecie finału mistrzostw świata w siatkówce mężczyzn spowodował atak hakerski - podała telewizja internetowa ipla. Tym klientom, którzy nie mogli obejrzeć meczu, operator platformy zaproponował rekompensatę w postaci miesięcznego dostępu do pakietu Sport.

Telewizja internetowa ipla oferowała swoim użytkownikom dostęp do kanałów Polsat Volleyball, pokazujących wszystkie 103 mecze rozgrywanego w Polsce siatkarskiego mundialu, w cenie 99 zł (więcej na ten temat). Decyzją nadawcy finał siatkarskiego mundialu został odkodowany, pokazał go otwarty Polsat. Jednak podczas transmisji meczu w ipli miała miejsce awaria, która uniemożliwiła internautom oglądanie spotkania.

Jak podał „Przegląd Sportowy”, ipla zdecydowała, że zwróci abonentom koszty poniesionych strat. Cenę pakietu podzielono przez 103, czyli liczbę wszystkich meczów, co dało 96 gr. Taką kwotę zwrotu otrzymać ma każdy użytkownik ipli, który zakupił pakiet Polsat Volleyball.

Po publikacji dziennika specjalne oświadczenie w tej sprawie wydał Cyfrowy Polsat, operator telewizji internetowej ipla.  - Awaria była spowodowana zmasowanym atakiem hackerskim, co zostanie przez nas zgłoszone odpowiednim organom. Zapewniliśmy dostęp do meczu finałowego tak szybko, jak to było możliwe -  wyjaśniono w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.

- Proponowaliśmy klientom rekompensatę w postaci miesięcznego dostępu do pakietu Ipla Sport, który zapewnia kanały i wydarzenia sportowe na żywo w jakości HD i którego standardowa cena wynosi 19,90 zł - informuje Cyfrowy Polsat,  Odnosząc się do podanej przez “Przegląd Sportowy” kwoty 96 groszy w komunikacie podano, że “zaproponowany zwrot części opłaty dotyczył tylko tych klientów, którzy nie skorzystali z pakietu Ipla Spot”. - Jest on zgodny z regulaminowymi warunkami korzystania z pakietu, które w przypadku przerwy w dostępie do usługi przewidują zwrot opłaty proporcjonalnie do części, w której dostęp był ograniczony, w tym przypadku 1 meczu ze 103 dostępnych w pakiecie - wyjaśnia operator ipli.

- Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji i niedogodności, z jakimi spotkała się część naszych klientów. Podejmiemy odpowiednie kroki prawne oraz wykorzystamy wszystkie dostępne narzędzia zabezpieczające, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia podobnych zdarzeń w przyszłości - czytamy w oświadczeniu Cyfrowego Polsatu.

W lipcu br. ipla zanotowała 968,8 tys. użytkowników i 1,93 mln uruchomionych aplikacji, a serwis ipla.tv - 805,6 tys. użytkowników i 12 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Autor:pp

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas