Prasa2016-08-30
37

Iwona Kossmann za Alicję Skrzypczak prezesem Grupy Marquard Media Polska, wydawca przejął Hearst Marquard Publishing

Iwona KossmannIwona Kossmann

5 września Iwona Kossmann obejmie funkcję prezesa Grupy Marquard Media Polska, zastępując Alicję Skrzypczak, która zdecydowała się odejść z firmy. Jednocześnie Marquard Media kupił pozostałe 50 proc. udziałów Hearst Marquard Publishing, właściciela m.in. „Harper’s Bazaar”, „Cosmopolitan” i „Esquire”.

- Po 14 latach intensywnej pracy pełnej ekscytujących wyzwań w Marquard Media Polska zamierzam zredefiniować swoją karierę - uzasadnia Alicja Skrzypczak.

Od 5 września prezesem Grupy Marquard Media Polska, kontrolującej firmy Marquard Media Polska, Hearst Marquard Publishing i Papilot, będzie Iwona Kossmann, która przez ostatnie cztery lata prowadziła własną firmę Kossmann Fashion.

- Po 4 latach pracy w branży modowej wracam do wydawnictw. Wyzwania rynku wydawniczego szczególnie w obszarze cyfryzacji są ekscytującym tematem. Zmiany w konsumpcji mediów wymagają nowego podejścia i ogromnej determinacji. Digitalizacja treści, postępujący rozwój internetu i zmiany w obszarze mobile sprawiają, że trzeba zredefiniować rynek, który przechodzi przyśpieszoną ewolucję - podkreśla Iwona Kossmann.

Przedtem pełniła funkcję prezesa w firmach Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”, oraz Deni Cler. Od 2005 była członkiem zarządu ds. marketingu i sprzedaży w Orange oraz członkiem zarządu ds. rynku masowego w Telekomunikacji Polskiej. Wcześniej pracowała w Unilever Polska oraz polskim, węgierskim i niemieckim oddziale Coty.

- Cieszę się, że Iwona Kossmann dołączy do naszej firmy. Znajomość zasad prowadzenia własnej firmy w połączeniu z 20-letnim doświadczeniem nabytym w dużych i średnich korporacjach jest tu kluczowym czynnikiem. Znaleźliśmy osobę, która posiada właściwy know-how. Wierzę, że uda jej się sprostać wyzwaniom rynku i dalej tworzyć z sukcesem przyszłość naszej polskiej operacji - komentuje Jürg Marquard, właściciel Grupy Marquard Media.

- Jednocześnie chcę wyrazić wdzięczność Alicji Skrzypczak, która podjęła decyzje o odejściu, za wykonanie świetnej pracy. W ciągu ostatnich lat Alicja dokonała transformacji z tradycyjnego wydawnictwa w stronę nowoczesnej firmy rozumiejącej wyzwania cyfryzacji. Wprowadziła na polski rynek nowe tytuły takie jak Esquire, Jamie, Playboy.pl,  wzmacniając tym samym pozycję Marquarda na rynku mediów w Polsce. Alicja odchodzi na własną prośbę i chciałbym skorzystać z tej okazji by jej podziękować za wieloletnią współpracę - dodaje Marquard.

Grupa Marquard Media kupiła od wydawnictwa Hearst Communications 50 proc. udziałów spółki Hearst Marquard Publishing, działającej dotychczas jako joint venture obu firm. Wartości transakcji nie podano. Hearst Marquard Publishing jest wydawcą magazynów „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Jamie”, „Joy” i „Shape”.

- Chcę podziękować Hearst za 20-letnie partnerstwo w Polsce. Spostrzegam tę akwizycję jako szansę na wzmocnienie obecności mojego polskiego oddziału na polskim rynku - uzasadnia Jürg Marquard. - Będziemy kontynuować wydawanie magazynów należących do Hearsta takich jak „Harper’s Bazaar”, „Cosmopolitan”, „Esquire” dzięki wieloletniej licencji. Będziemy dbać o rozwój tych marek w obszarach druku, internetu i wydarzeń - zapowiada właściciel Grupy Marquard Media.

Autor:tw

KOMENTARZE(37)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas