Badania2017-03-14
4

Jacy internauci korzystają w Polsce z Facebooka, Twittera, YouTube’a, Instagrama, LinkedIn, Snapchata i blogów? (analiza)

W Polsce najbardziej aktywni użytkownicy Facebooka to osoby do 35. roku życia, z serwisów społecznościowych i blogów częściej korzystają kobiety, a na Twitterze przybywa dojrzałych wiekiem internautów - wynika z raportu IRCenter.

Z YouTube’a w Polsce korzystają w większości internauci w wieku do 35 lat. W ub.r. największy wzrost (o 2 proc. rok do roku) odnotowano w przedziale od 25 do 34 lat. YouTube jest w naszym kraju równie popularny wśród kobiet i mężczyzn (po 50 proc. respondentów deklaruje korzystanie z YT przynajmniej raz w tygodniu).

Na YouTube najpopularniejsze są vlogi dotyczące kulinariów i zdrowego odżywiania oraz te z segmentu mody i urody (oglądanie takich treści potwierdza po 10 proc. badanych). Do najmniej popularnych należą kanały na temat gier (5 proc.) oraz rodzicielstwa (3 proc.).

Z polskiego Facebooka częściej (54 proc.) korzystają kobiety i jest to rosnąca grupa użytkowników serwisu (wzrost o 2 proc. rok do roku). Platforma pozostaje niezmiennie najchętniej odwiedzana przez osoby w wieku 25-34 lata, spada zaś zainteresowanie nią wśród najstarszych internautów (55+).

Najpopularniejsze treści publikowane na Facebooku to zabawne grafiki lub filmiki. W porównaniu z rokiem 2015 w ub.r. popularność zyskały akcje charytatywne dla zwierząt, oficjalne strony marek oraz publikacje pochodzące od blogerów.

Kobiety zdecydowanie przeważają nad mężczyznami wśród odbiorców blogów (korzystanie z blogów przynajmniej raz w tygodniu deklaruje 59 proc. internautek). Treści publikowane przez blogerów są coraz mniej popularne wśród seniorów (spadek rok do roku o 12 proc.).

Najpopularniejsze treści publikowane na blogach pokrywają się z tymi, które są najchętniej oglądane na YT. W czołówce pozostają kuchnia, zdrowa żywność oraz moda i uroda.

Odmiennie niż w wypadku innych platform spolecznościowych Twitter jest najczęściej odwiedzany przez internautów w dojrzałym wieku, którzy przekroczyli 35 rok życia. Najwięcej użytkowników (o 13 proc.) przybyło w grupie od 35 do 44 lat.

Należący do Facebooka serwis Instagram jest domeną młodych internautów (w wieku do 34 lat) oraz kobiet, które o wiele częściej niż mężczyźni deklarują regularne korzystanie z Instagrama.

Kobiety są też bardziej aktywnymi użytkownikami platformy LinkedIn (regularnie odwiedza ją 55 proc. respondentek). Zawodowa siatka społecznościowa jest najbardziej popularna wśród internautów w wieku 25-34 lata, w tym przedziale odnotowano też największy wzrost liczby użytkowników (o 9 proc. rok do roku).

Internautki oraz osoby w młodym wieku (18 – 24 lata) to najbardziej aktywni użytkownicy Snapchata. Jednocześnie jednak najwięcej odbiorców serwisu (o 8 proc.) przybyło platformie wśród nieco starszych internautów - pomiędzy 35 a 44 rokiem życia. Charakterystyczny jest fakt, że w Polsce Snapchat jest najbardziej popularnych wśród mieszkańców wsi (35 proc. z nich przyznaje się do regularnego korzystania z serwisu).

Tegoroczne badanie badanie „Social Media 2016” zostało zrealizowane w oparciu o:
Badanie CAWI na reprezentatywnej próbie 2110 internautów w styczniu br.,
Jakościową i ilościową analizę treści z mediów społecznościowych - pomiar dyskusji w social media,
Monitoring 2,5 tys. urządzeń mobilnych w okresie styczeń-grudzień ub.r.

Autor:ps

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas