Badania2004-03-11
0

Jak kupujemy leki, a jak inne produkty

Polacy mają odmienne podejście do kupowania leków OTC (leki kupowane bez recepty) i innych dóbr konsumenckich codziennego użytku - wynika z badań TNS OBOP

Polacy mają odmienne podejście do kupowania leków OTC (leki kupowane bez recepty) i innych dóbr konsumenckich codziennego użytku - wynika z badań TNS OBOP*. Według danych TNS OBOP cena jest mniej istotna przy wyboru leku OTC niż własne wcześniejsze doświadczenia z tym lekiem oraz rekomendacja lekarza. Zdecydowanie inaczej jest natomiast w przypadku wyboru artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku, gdzie cena jest najważniejszą przesłanką decyzji konsumenta. Własne doświadczenia lub/i nawyk oraz rekomendacje innych ludzi - zajmują dość dalekie miejsce w hierarchii deklarowanych kryteriów wyboru produktów konsumpcyjnych.

Podobieństwo decyzji konsumenckich przy zakupie leków OTC i innych artykułów konsumpcyjnych przejawia się natomiast w tym, że rzadko przyznajemy się do ulegania wpływom reklamy, promocji itp. zachęt (6%-8% wskazań) oraz jeszcze rzadziej poszukujemy produktów pochodzenia krajowego - polskich marek (5%-6% wskazań).

*Porównano dane o czynnikach determinujących wybór leku OTC, opublikowane w raporcie "Zwyczaje zakupowe Polaków dotyczące nabywania leków"** oraz wyniki badania Omnimas przeprowadzonego w lutym 2004 roku***, a dotyczącego kryteriów branych pod uwagę przy wyborze produktów podczas codziennych zakupów.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas