Kultura 2022-02-19
7

Kolejna platforma streamingowa z USA może wejść do Polski

AMC Networks zamierza rozszerzyć zasięg swojego serwisu streamingowego AMC+. Dyrektor operacyjny i finansowy firmy Chris Spade zapowiedział, że nastąpi to pod koniec 2022 roku i w 2023 roku.

W Polsce AMC jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 roku zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. W USA rozpoczęła nadawanie w 1996 roku, nad Wisłą pojawiła się 10 lat później. AMC zadebiutował w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku jako American Movies Classics. Nazwy tej używał do 2003 roku. Wówczas na antenie pojawiały się głównie klasyki filmowe. Z czasem przybywało nowych produkcji filmowych czy serialowych.

Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam.  W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku. Bogatszą ofertę firma ma na przykład na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, gdzie są dostępne także Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, MiniMax, MagaMax, Sport 1, Sport czy Film+.

Zobacz także: Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach

Kiedy może nastąpić debiut w Polsce?

Serwis streamingowy AMC+ zadebiutował w USA w czerwcu 2020 roku. Potem trafił także do Kanady i Australii. Jest oferowany m.in. przez Amazon Prime Video, Apple TV, Sling TV czy platformę cyfrową Dish Network. Jedną z najbardziej znanych produkcji AMC jest serial „The Walking Dead” dotyczący apokalipsy zombie. W Polsce można go oglądać w Netfliksie i HBO GO, w Niemczech na przykład za pośrednictwem Disney+. W USA AMC+ jest oferowany za równowartość 36 zł.

- Planujemy uruchomić AMC + w Indiach, a następnie w Hiszpanii, Nowej Zelandii, Ameryce Łacińskiej i innych krajach europejskich  - zapowiedział Chris Spade podczas rozmowy z inwestorami. Na razie nie sprecyzował czy wśród krajów, gdzie pojawi się marka znajdzie się Polska. Niewykluczone, że serwis postawi na współpracę z innym, silniejszym graczem, jak to miało miejsce na innych rynkach.

8 marca br. w Polsce zadebiutuje HBO Max, który zastąpi HBO GO. Latem br. ma nastąpić debiut platformy Disney+. Z kolei jesienią na polskim rynku pojawi się SkyShowtime. W Polsce działają też Canal+ online, Player, Polsat Box GO i Viaplay. Choć rynek serwisów streamingowych jest coraz bardziej nasycony, to ciągle powstają kolejne. Na przykład Dizi, z tureckimi serialami.

Autor: ag

KOMENTARZE (7) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas