Prowadzona przez sieć AMC platforma VoD AMC+ ma wejść do krajów Europy Środkowo-Wschodniej na początku 2023 roku. To oznacza, że serwis może w tym terminie zaoferować swoje usługi także w Polsce. AMC+ nie zamierza konkurować z gigantami VoD, ale zaoferować widzom autorskie treści niedostępne na innych platformach.
W Polsce AMC Networks jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 r. zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. W USA AMC rozpoczęła nadawanie w 1996 r., nad Wisłą pojawiła się 10 lat później.
Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam. W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku.
Z kolei należący do AMC Networks serwis streamingowy AMC+ zadebiutował w USA w czerwcu 2020 r. Potem trafił także do Kanady i Australii. Jest oferowany m.in. przez Amazon Prime Video, Roku, Apple TV, Sling TV czy platformę cyfrową Dish Network. Jedną z najbardziej znanych produkcji AMC jest serial „The Walking Dead” opowiadający inwazji zombie.
W Polsce można go oglądać w Netfliksie i HBO Max, a w Niemczech np. za pośrednictwem Disney+. W USA AMC+ jest oferowany za równowartość 36 zł.
AMC+ zmierza do Polski
Na początku br. pojawiły się informacje o tym, że platforma AMC+ może zadebiutować w Polsce. Teraz taka możliwość stała się bardziej realna.
Przemawiając podczas panelu dyskusyjnego Pay-TV: Global trends w Dubrowniku, Levente Málnay, wiceprezes AMC Networks International zapowiedział, że serwis AMC+ ma się pojawić na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym kwartale 2023 r.
Czytaj także: Disney+ to nie tylko bajki i Marvel. Co jeszcze warto obejrzeć w serwisie?
Levente Málnay nie wymienił bezpośrednio Polski, jednak można się spodziewać, że wspomniane plany będą obejmowały także nasz kraj. Menedżer dodał, że celem będzie współpraca z dystrybutorami AMC Networks, takimi jak operatorzy kablowi i satelitarni, z którymi firma ma tradycyjnie bliskie relacje.
Málnay zaznaczył, że AMC+ nie zamierza i nie może konkurować z takimi graczami jak Netflix, a zamiast tego będzie oferować coś innego. Wiceprezes AMC nie zdradził jednak w tej sprawie żadnych szczegółów. Nie wspomniał też o tym, czy w związku ze startem AMC+ na nowych rynkach z oferty funkcjonujących tam platform VoD znikną hitowe produkcje AMC, takie jak „The Walking Dead”, czy „Mad Men”.
Czytaj także: Widownia telewizji spada i starzeje się, coraz mniejszy dzienny czas oglądania