Telewizja2023-09-07
6

Music Box Polska za darmo na satelicie. „Już notujemy wzrosty w kablówkach”

Kanał Music Box Polska Kanał Music Box Polska

Kanał Music Box Polska wrócił na pozycję orbitalną Hot Bird 13°E. Nadawca tłumaczy, że zdecydował się na ponowną emisję satelitarną, bo pojawiła się szansa na nadawanie w jakości HD. Z przesłanych portalowi Wirtualnemedia.pl danych Nielsena wynika, że udziały w rynku muzycznej stacji w sieciach kablowych regularnie rosną

Music Box Polska jest nadawany z transpondera 12,520 GHz, pol. V, SR=27500, FEC=5/6, słoweńskiego operatora Satellite Telecommunications Network (STN). Stacja już była dostępna na satelicie od sierpnia 2021 roku do grudnia 2022 roku. Wówczas emisja odbywała się jedynie w standardowej rozdzielczości (SD) zamiast w wysokiej (HD). W styczniu 2023 roku nadawca postawił na dystrybucję w jakości HD w sieciach kablowych i za pośrednictwem serwisu streamingowego Megogo. Tam odbiór jest możliwy za darmo, bez rejestracji.

- Rozwijamy się. Powróciliśmy na satelitę, bo pojawiła się możliwość emisji w lepszej jakości. Od początku naszej działalności kładziemy nacisk na wysoką jakość transmisji. Dążymy do tego, aby również na satelicie nasi odbiorcy mogli cieszyć się transmisją wyższej klasy – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Antoni Kudrewicz, dyrektor ds. marketingu Music Box Polska.

Stopniowy wzrost w sieciach kablowych

Sama niekodowana emisja satelitarna na Hot Birdzie nie gwarantuje widowni wśród abonentów platform cyfrowych Polsat Box i Canal+. Mogą one bowiem nie dodać stacji do listy kanałów na swoich dekoderach lub umieścić ją na dalekiej pozycji (w przypadku Polsat Box abonenci mogą sami wyszukać i zapisać kanał na liście).  W Polsce indywidualnych odbiorców satelitarnych, którzy nie są klientami którejś z platform jest znacznie mniej niż na przykład w Niemczech. Kudrewicz pytany o rozmowy z platformami odpowiada, że to „tajemnica komercyjna”.

Nie kryje, że celem jest zwiększenie widowni. - Już notujemy wzrosty w kablówkach. Mamy nadzieję, że w ciągu najbliższych miesięcy uda nam się osiągnąć podobne wyniki również w emisji satelitarnej - wyjaśnia. Z przesłanych Wirtualnemedia.pl danych wynika, że w styczniu Music Box Polska wśród abonentów sieci kablowych, w grupie 16-49 miał 0,03 proc. udziału w rynku, natomiast w sierpniu już 0,09 proc.

Gorzej wyglądają dane za 2022 rok, kiedy w grupie 4+ stacja obecna wówczas w sieciach kablowych UPC, Vectra, Orange, Multimedia, Inea, Toya, Sat Film, Petrus i na liście Canal+ miała 0,01 proc. udziału w rynku, natomiast w kwietniu br., czyli już po rezygnacji z satelity, było to 0,00 proc. W grupie 16-49 było to 0,01 proc. 

- We wrześniu przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych widzów. Powrót na satelitę to tylko pierwsza z nich. Zapowiada się naprawdę gorąca jesień. Na przykład, do grona prezenterów stacji dołączy niesamowita Natalia Capelik-Muianga, a Tomasz Nakielski powróci na antenę. Pojawi się też wiele innych gwiazd, na przykład Viki Gabor, Natalia Nykiel, i Blanka, ale na razie nie chcę zdradzać wszystkiego. Chciałbym jedynie zaprosić widzów satelitarnych do zapoznania się z naszym kanałem - dodaje Kudrewicz.

Autor:ag

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas