Telewizja2023-04-24
9

TVP1 nowym liderem w DVB-T, rekordowy spadek TVP INFO. 0,51 proc. udziału TVP Nauka

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. w grupie 4+ została TVP1. W grupie 16-49 z czwartego na pierwsze miejsce awansowała TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W marcu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2022 roku zwiększył się o 8,94 proc. i wyniósł 12,78 proc. Stacja na pozycje lidera awansowała z miejsca drugiego.

TVP2 wyprzedziła Polsat i TVP Info

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 12,14 proc., po wzroście o 36,50 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Podium uzupełnia Polsat, który miał wynik na poziomie 8,91 proc., po spadku o 10,20 proc.

Z pierwszego na czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 41,72 proc. (największym w zestawieniu) do 8,59 proc. zajął kanał TVP Info. Informacyjna stacja w marcu ub.r. obszernie relacjonowała pierwsze tygodnie ataku Rosji na Ukrainę.

Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 12,51 proc. do 7,54 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem marca 2022 roku poszedł do góry o 1920 proc. do 0,30 proc. Kanał w zestawieniu był ostatni.

0,51 proc. udziału TVP Nauka

29. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w marcu br. wyniósł 0,51 proc.

TVP2 nowym liderem w 16-49, wyprzedziła TVP Info, TVN i Polsat

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2023 roku na pozycję lidera oglądalności w DVB-T awansowała TVP2, która przed rokiem była czwarta. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,84 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 47,01 proc.

Drugi był TVN, którego wynik zwiększył się o 10,75 proc. do 9,62 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który w marcu ub.r. był liderem (9,29 proc., w dół o 16,45 proc.). Czwarta była TVP1, która awansowała z piątej lokaty (7,41 proc., + 12,46 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas