Telewizja2023-03-29
10

TVP1 liderem w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVP Info i Polsat. 0,49 proc. udziału TVP Nauka

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. w grupie 4+ była TVP1. Na drugie miejsce awansowała TVP2, która wyprzedziła TVP Info i Polsat. W grupie 16-49 na czele znalazł się Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W lutym 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2022 roku zwiększył się o 8,38 proc. i wyniósł 12,23 proc.

TVP2 wyprzedziła TVP Info Polsat

Z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,90 proc., po wzroście o 19,47 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Podium uzupełnia kanał TVP Info, który miał wynik na poziomie 8,92 proc., po spadku o 14,42 proc.

Z drugiego na czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 17,04 proc. do 8,69 proc. zajął Polsat. Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 8,84 proc. do 7,37 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Rozrywka, którego wynik względem lutego 2022 roku poszedł do góry o 416,67 proc. do 0,59 proc. Kanał w zestawieniu awansował z miejsca 31. (ostatniego) na 25.

Z kolei najwięcej stracił będący 21. w zestawieniu TVP Sport. Udział stacji zmalał o 40,19 proc. do 0,75 proc. Kanał spadł z 17. lokaty.

0,49 proc. udziału TVP Nauka

29. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w styczniu br. wyniósł 0,49 proc.

TVN wyprzedził Polsat w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2023 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął TVN, który wyprzedził Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,57 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 8,90 proc.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego wynik zmniejszył się o 18,18 proc. do 9,49 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (9,28 proc., do góry o 31,30 proc.). Czwarta była TVP1 (6,69 proc., + 2,94 proc.).

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas