Telewizja2022-05-01
7

TVP1 liderem w DVB-T w I kwartale, TVP Info na drugim miejscu. Antena HD najwyżej wśród nowych kanałów

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym kwartale br. w grupie 4+ była TVP1, a w 16-49 - Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mogła TVP Kobieta, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W pierwszym kwartale 2022 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do pierwszego kwartału 2021 roku zmniejszył się o 16,29 proc. i wyniósł 11,87 proc.

TVP Info wyprzedziło TVN, Polsat i TVP2

Drugi był kanał TVP Info, który zanotował udział na poziomie 10,79 proc., po wzroście o 69,39 proc. Stacja awansowała z piątej lokaty.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Podium uzupełnia Polsat ze wzrostem udziału o 2,88 proc. do 10,36 proc.

Czwarta była TVP2, której udział zmalał o 13,92 proc. do 9,65 proc. Kanał spadł z miejsca drugiego. Czołową piątkę uzupełnia TVN, który spadł z czwartej pozycji - wzrost udziału o 4,81 proc. do 6,97 proc.

Najwięcej zyskał kanał TVP Kobieta, którego wynik względem pierwszego kwartału 2021 roku poszedł do góry o 590 proc. do 0,69 proc. Kanał w zestawieniu awansował z lokaty 28. na 22.

Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu stacja TVP Rozrywka. Jej udział zmalał o 72,50 proc. do 0,11 proc.

1,01 proc. udziału Antena HD, 0,68 proc. - Wydarzenia24

Osiemnaste miejsce zajął nowy kanał Antena HD, który nadaje od 1 maja 2021 roku. Stacja powstała w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji ATM Rozrywki. Średni rynkowy udział Antena HD w pierwszym kwartale br. w DVB-T wyniósł 1,01 proc.

Pięć oczek niżej znalazł się inny nowy kanał - Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. Jego średni rynkowy udział wyniósł 0,68 proc.

Polsat na czele w 16-49, TVP Info awansowało z 15. na 8. miejsce

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym kwartale 2022 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 11,66 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 13,20 proc.

Udział drugiego TVN zmniejszył się o 0,78 proc. do 8,92 proc. Podium uzupełnia TVP2 (6,92 proc., w dół o 10,82 proc.), która awansowała z piątej lokaty.

Czwarta była TVP1 (6,54 proc., - 20,24 proc.), która spadła z trzeciej lokaty. Pierwszą piątkę uzupełnia TV Puls (6,22 proc., - 20,56 proc.), który rok wcześniej był czwarty.

Również i w tym ujęciu najwięcej zyskała stacja TVP Kobieta - było to 820 proc. do 0,46 proc. Z kolei najwięcej także straciła TVP Rozrywka - 62,16 proc. do 0,14 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:mk

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas