Włoski operator płatnej telewizji Sky Italia stracił w ubiegłym roku 300 tys. abonentów swoich usług.
Na koniec 2022 r. Sky Italia miał łącznie 4,1 mln abonentów, z czego 3,3 mln stanowili klienci usług telewizyjnych, a 800 tys. - platformy streamingowej NOW i innych usług.
To wynik o 300 tys. mniejszy niż na koniec 2021 r., kiedy włoski operator miał blisko 4,4 mln abonentów (ok. 3,6 mln - telewizja, ok. 700 tys. - NOW i inne). To oznacza kontynuację tendencji spadkowej. Jeszcze w 2020 r. Sky Italia miał niemal 5 mln abonentów (ok. 4,2 mln - telewizja, ok. 700 tys. - NOW i inne).
Do całej sytuacji przyczyniły się pandemia COVID-19, utrata praw do transmisji Serie A, a także likwidacja oferty operatora w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, z której korzystało 181 tys. klientów. Spadek pogłębia się pomimo starań firmy polegających na zachęceniu klientów do jej usług internetowych.
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/comcast-sky-sky-deutschland-sky-italia-utrata-abonentow-platforma-cyfrowa-serwis-streamingowy ##
Pomimo wszystko Sky Italia utrzymuje krytyczną bazę klientów, co udaje się m.in. dzięki obniżce cen. To z kolei przekłada się jednak na spadek średniego miesięcznego przychodu w przeliczeniu na abonenta.
Z tych powodów Sky Italia w coraz większym stopniu bada alternatywne obszary działalności, takie jak platforma Sky Glass (dostępna we Włoszech od września 2022 r.) czy abonamenty na połączenie internetowe Sky Wifi.
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/europejskie-obserwatorium-audiowizualne-liczba-kanalow-warner-bros-discovery-canal-polsat-box-cyfrowy-polsat-netflix-ranking-sieci-kablowe-platformy-cyfrowe-serwisy-streamingowe ##
Grupa Sky w ujęciu ogólnoeuropejskim w 2022 r. odnotowała spadek przychodów o 11,5 proc., do 179 mld dolarów, a po odliczeniu kosztów, dewaluacji i amortyzacji, osiągnęła ujemny wynik w wysokości 643 mln dolarów, po ponad 1 mld dolarów w 2021 r.