Telewizja2024-02-22
57

Rekordowy styczeń TVN24 i TV Republika. TVP Info straciło dwie trzecie widzów

Serwis informacyjny TVN24Serwis informacyjny TVN24

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu br. było TVN24. Największymi wzrostami pochwalić się mogły prawicowe stacje Telewizja Republika i Telewizja wPolsce.pl. Z kolei najwięcej straciły TVP3 i TVP Info, które od końca grudnia ub.r. nadają w nowej odsłonie - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średni dobowy udział TVN24 w styczniu 2024 roku wyniósł 7,73 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 62,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. To najwyższy miesięczny wynik stacji w historii nadawania.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z miejsca siódmego na drugie awansowała Telewizja Republika, która - podobnie jak TVN24 - zanotowała najwyższą miesięczną oglądalność w historii nadawania (3,52 proc.; + 3100 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Podium uzupełnia Polsat News. W styczniu br. kanał miał 2,15 proc. udziału, po wzroście względem stycznia 2023 roku o 31,10 proc.

TVP Info w nowej odsłonie straciło dwie trzecie widzów

Na czwartą pozycję (z drugiej) spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,52 proc. (po spadku o 65,69 proc.). Stacja w wyniku nowego decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia od godz. 11.18 do 29 grudnia do 19.30. Obecnie można ją oglądać w nowej odsłonie.

Bardzo wysokim wzrostem pochwalić się może także Telewizja wPolsce.pl - o 1550 proc. do 0,33 proc. Stacja w zestawieniu awansowała z dziewiątej pozycji na ósmą.

Z kolei duży spadek (obok TVP Info) miała stacja TVP3, która w rankingu spadła z czwartego na szóste miejsce. Średni udział stacji zmalał o 18,48 proc. do 0,75 proc. TVP3 nie nadawało od 20 grudnia od 11.18 do 26 grudnia do godzin wczesnopołudniowych.

0,33 proc. udziału Polsat News Polityka

Na ósmej pozycji zadebiutował nowy kanał Polsat News Polityka, który wystartował 10 stycznia br. Średni rynkowy udział stacji wyniósł 0,33 proc.

Grupy TVN i Polsatu wyprzedziły TVP

Największy udział (8,40 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 59,39 proc. Grupy nadawcy na pozycję lidera awansowały z miejsca drugiego.

Po raz pierwszy w historii na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały anteny newsowe Telewizji Polsat, których udział zwiększył się o 41,60 proc. do 3,37 proc. (łączne dane dla Polsat News, Polsat News 2, Polsat News Polityka i Wydarzenia24).

Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których wynik zmniejszył się o 57,57 proc. do 2,27 proc. (TVP Info i TVP3).

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w styczniu 2024 roku wyniósł 17,91 proc. Było to o 36,30 proc. więcej niż w styczniu 2023 roku.

TVN24 na czele w 16-49, TV Republika wzrosła 56-krotnie

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2024 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 4,29 proc., po wzroście o 54,87 proc.

Z ósmego na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika. Stacja miała 1,71 proc. udziału, po wzroście o 5600 proc. Podium uzupełnia Polsat News, którego udział wyniósł 1,44 proc. (do góry o 26,32 proc.).

Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,71 proc. udziału, po wzroście o 52,43 proc.

Po raz drugi w historii w grupie 16-49 z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (2,17 proc.; wzrost o 24,71 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (1,06 proc.; spadek o 51,38 proc.).

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,83 proc. udziału w rynku, po wzroście o 39,43 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(57)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas