Telewizja 2022-08-29
20

TVP Teen nie będzie klasycznym kanałem. Ma też inaczej się nazywać

Jacek Kurski, były prezes TVP - fot. AKPA Jacek Kurski, były prezes TVP - fot. AKPA

Szykowana przez Telewizją Polską telewizja dla młodzieży TVP Teen nie będzie klasycznym kanałem telewizyjnym, ale projektem internetowym. - Nie trafi na multipleks, będzie dostępny w aplikacji - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes TVP.

Telewizja Polska uruchomienie TVP Teen zapisała w projekcie zmienionej karty powinności spółki na lata 2020-2024. Wniosek wprowadzający do niej TVP Teen trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w połowie lipca 2021 roku, ale po dwóch miesiącach został wycofany. W nowym wniosku projekt już się nie znalazł.

W ub.r. informowano, że kanał TVP Teen ma być adresowy do dzieci i młodzieży w wieku 10-16 lat. Na antenie, której będzie towarzyszył serwis online, miały być emitowane treści edukacyjne i rozrywkowe. Planowano też emisję filmów, seriali animowanych i seriali fabularnych. TVP Teen miało nadawać nie mniej niż 17 godzin na dobę.

Czytaj także: "Tak to leciało!” jedyną nowością jesieni w TVP

Za TVP Teen odpowiada Justyna Karnowska

Jacek Kurski potwierdza, że prace nad projektem cały czas trwają. Kieruje nim Justyna Karnowska, szefowa kanału dziecięcego TVP ABC. To obecnie najpopularniejsze stacja dla dzieci w naszym kraju.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że TVP niedawno zleciła specjalne badania dotyczące nazwy czy formuły projektu. Gdy ruszy, ma finalnie nosić inną nazwę niż TVP Teen.

3 października br. Telewizja Polska planuje start nowego kanału popularnonaukowy TVP Nauka. To kolejny kanał tematyczny TVP obok TVP Kultura, TVP Historia, TVP ABC, TVP Dokument, TVP Seriale, TVP Sport czy TVP Kobieta.

W ub.r. przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.

W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.

Autor: pp

KOMENTARZE (20) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas