Telewizja 2022-10-25
6

Aplikacja Vectry na wszystkich kanałach TVP

Aplikacja HbbTV Vectry towarzyszy emisji naziemnej kanałów TVP Aplikacja HbbTV Vectry towarzyszy emisji naziemnej kanałów TVP

Na kanałach Telewizji Polskiej w naziemnej telewizji cyfrowej trwa kampania operatora kablowego Vectra. Po uruchomieniu dowolnej stacji TVP osobom, które posiadają telewizor z obsługą HbbTV, podłączony do internetu, pojawia się baner promujący sieć kablową.

Na banerze widać napis: „Odkryj możliwości Internetu od Vectry do 1,2 Gb/s”. Po kliknięciu pilotem na reklamę pojawia się aplikacja sieci kablowej, promowanej m.in. przez aktora Cezarego Pazurę. Możliwe jest odtworzenie spotu wideo Vectry lub podanie numeru telefonu, na który oddzwoni konsultant operatora. Wcześniej aplikacja sieci kablowej w HbbTV towarzyszyła komercyjnym stacjom naziemnym.

Coraz więcej reklam dzięki HbbTV

W czasie kiedy kanały TVP promują Vectrę, na wszystkich stacjach Polsatu wyświetlany jest baner Orlenu. Również odsyła on do aplikacji koncernu paliwowego. Zachęca ona do głosowania na młodych mistrzów sportu za pośrednictwem uruchomionego przez Polska Press portalu i.pl. W aplikacji można obejrzeć spot dotyczący konkursu, którym dzieci i młodzież mogą m.in. wygrać trening z gwiazdami sportu. Orlen chwali się też wsparciem finansowym dla sportowców.

HbbTV pozwala na oferowanie serwisów z wideo na żądanie, treściami tekstowymi, stacjami radiowymi, które towarzyszą stacjom telewizyjnym lub działają jako niezależne aplikacje. W ramach telewizji hybrydowej odbiorcy naziemni mogą korzystać z aplikacji z darmowymi treściami VoD TVP Go i  Polsat Go. Nadawca publiczny pozwala też na cofanie programów wyemitowanych na jego kanałach do tygodnia (catch up TV). Emitel w HbbTV oferuje program telewizyjny ze zdjęciami, aplikację ze stacjami radiowymi i poświęconą Legii Warszawa. Aby korzystać z takich usług i serwisów reklamowych, konieczny jest telewizor z obsługą HbbTV, który jest podłączony do internetu.

TVN z DAI w ofercie

TVN Warner Bros. Discovery najczęściej wykorzystuje HbbTV do treści reklamowych. W ten sposób na stacjach nadawcy promowały się m.in. Samsung, Crunchips, Coca Cola, Netto, Vectra i Oyakata. Niedawno informowaliśmy, że TVN wprowadził do oferty reklamy adresowalne w HbbTV. Dzięki DAI możliwe jest podmienienie części spotów w bloku reklamowym, aby trafiały one do odbiorców na przykład z określonej lokalizacji, w konkretnym wieku, o wyższych dochodach czy interesujących się daną tematyką. TVN szacuje, że w Polsce jest 800 tys. telewizorów z aktywnymi usługami HbbTV.

- Możemy w tym samym czasie wyemitować reklamę kosmetyków dla kobiet, linii lotniczych dla mężczyzn czy konsol do gier dla młodzieży. W takim modelu nie mamy do czynienia z kontaktami nieefektywnymi. Z technicznego punktu widzenia idea adresowalności polega na emisji równoległych bloków reklamowych drogą internetową, które w normalnej synchronizacji czasowej nakładają się na bloki liniowe. Warunkiem koniecznym jest fakt podłączenia telewizora do internetu i konieczność uzyskania zgody ze strony widza, który na taką personalizację musi wyrazić aprobatę. Takie zgody pozyskiwane są przy pierwszym wejściu na kanał danego widza - tłumaczył kilka tygodni temu Maciej Ziąbrowski, dyrektor rozwoju oraz integracji biznesowej TVN Warner Bros. Discovery.

Według danych z początku br. Vectra miała ponad 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci. Wiosną br. sfinalizowała sprzedaż spółki Multimedia Capital Two (należy do niej sieć kablowa w Pruszczu Gdańskim i Pogórzu), co było jednym z warunków zgody prezesa UOKiK na przejęcie Multimedia Polska przez Vectrę dwa lata temu. Ponadto Vectra przejęła 100 proc. udziałów spółki Evio Polska, dostawy usługi Telewizja Światłowodowa, oraz firmę telekomunikacyjną Elsat działającą na Górnym Śląsku.

Autor: ag

KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas