Telewizja2023-05-09
8

Darmowy serwis streamingowy TVN dostępny na telewizorach Smart TV

Aplikacja VOD.pl na telewizorze z Android TVAplikacja VOD.pl na telewizorze z Android TV

Użytkownicy telewizorów i przystawek z systemem operacyjnym Android TV mogą już pobrać aplikację VOD.pl. To darmowy serwis streamingowy TVN Warner Bros. Discovery z reklamami. Do tej pory działał tylko jako strona internetowa, dostępna na komputerach, smartfonach i tabletach.

TVN Warner Bros. Discovery kupił domenę VOD.pl od Ringier Axel Springer Polska. 14 lutego nowy właściciel ponownie uruchomił serwis. Dzięki współpracy z wydawnictwem, treści z VOD.pl są dalej promowane na stronie głównej portalu Onet.pl. W lutym zapowiedziano aplikację na Smart TV, która właśnie trafiła do sklepu Google Play.

Po jej pobraniu, na ekranie telewizora pokazuje się logo VOD.pl i sygnał dźwiękowy, podobnie jak to ma miejsce w przypadku Playera. Aby oglądać treści z darmowego serwisu można założyć konto i się zalogować, ale nie jest to konieczne. VOD.pl przypomina aplikację Playera. W ustawieniach umieszczono nawet regulamin starszego serwisu streamingowego TVN. Firma nie zdradza kiedy aplikacja VOD.pl pojawi się na telewizorach z systemem Tizen (Samsung) czy WebOS (LG).

Oferta programowa VOD.pl

W ofercie nowej platformy znajdziemy produkcje znane z Playera, Discovery+ czy od zewnętrznych dostawców typu Paramount Global, Red Bull TV i Grupa Kino Polska/SPI International. Nie brakuje programu informacyjnego „Fakty”, magazynów „Uwaga!”, „Superwizjer” i starszych seriali (m.in. „BrzydUla”, „Prawo Agaty”, „Most nad Sundem”, „Magda M.”, „39 i pół”, „Odwróceni”, „Upadek”, „Usta usta”).

W ofercie są także programy rozrywkowe, takie jak „Warsaw Shore”, „Azja Express”, „Master Chef”, „Master Chef Junior”, „Hotel Paradise”, „Mam Talent!”, „Mask Singer”. Fani dokumentów mogą oglądać program „Kobieta na krańcu świata” Martyny Wojciechowskiej, „Ciężarówką przez Indonezję”, „Ciężarówką przez Route 66”, „Ciężarówką przez Afrykę”, „Ciężarówką przez Wietnam”, „Ciężarówką przez Stany” Dawida Andresa.

AVoD wraca do łask

Z opublikowanej w listopadzie prognozy Digital TV Research wynika, że globalne przychody usług AVoD z filmami i serialami wzrosną z 38 mld dol. w 2022 roku do 91 mld dol. w 2028 roku. To może tłumaczyć, dlaczego TVN, który w lutym 2021 roku wprowadził obowiązkowe opłaty za dostęp do Playera, teraz uruchamia darmowy serwis. Tamta operacja udała się. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Player już przed rokiem miał 1,5 mln płacących subskrybentów.

- W ostatnim czasie AVoD zdecydowanie wraca do łask, a globalne serwisy streamingowe wprowadzają tańsze subskrypcje z reklamami i w ten sposób stają się zagrożeniem dla innych graczy żyjących z przychodów reklamowych. Jeśli do tego dodamy odpływ widza z tradycyjnej telewizji do online'u to ruch powrotny do „czystego” AVoDu w wydaniu TVN wydaje się mieć sens. To jest gra na wzmocnienie pozycji Grupy w kategorii reklamy video online w Polsce zanim inne serwisy streamingowe wejdą z ofertą reklamową – ocenił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jan Wykrytowicz, CEO wiodącej platformy streamingowej w krajach bałtyckich (Go3).

Zdaniem byłego szefa marketingu Playera, niektóre treści nie są już prawdopodobnie „lokomotywami” tego serwisu i firma może na nich zarobić w innej formie. - Grupa TVN Warner Bros. Discovery dysponuje ogromną biblioteką treści (w tym treści starszych), które prawdopodobnie nie mają już dużej oglądalności w Playerze, a mogłyby jeszcze generować całkiem niezłą oglądalność (i przychody z reklam) w serwisie bezpłatnym. Taki trochę recycling kontentu. Zapowiedzi uzupełnienia własnych (starszych) produkcji treściami od innych dostawców każą wierzyć, że możemy mieć do czynienia ze zróżnicowanym (i bardziej premium) kontentem. Osobiście dodałbym do tego streaming niektórych wydarzeń sportowych, żeby poszerzyć grupę odbiorców. Pozostaje wierzyć, że zostały opracowane szczegółowe wytyczne co do tego, które tytuły i kiedy (w jakim czasie po premierze) trafią do którego serwisu (Player vs VOD.pl). W przeciwnym razie, jeśli nie będzie to jasne dla widza, stracić na wyrazistości i atrakcyjności może Player - stwierdził Wykrytowicz.

Z danych Mediapanelu wynika, że w marcu stronę internetową VOD.pl odwiedziło 1,4 mln internautów.

Autor:Adrian Gąbka

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas