Technologie2023-09-13
7

Stacje naziemne i TVN24 przyciągają widzów do Sweet.TV. Serwis wprowadzi darmowe kanały FAST

Serwis streamingowy Sweet.TVSerwis streamingowy Sweet.TV

Według badania Mediapanelu, w sierpniu serwis streamingowy Sweet.TV zajął 8 miejsce w Polsce, wyprzedzając m.in. Polsat Box Go i SkyShowtime pod względem udziału w czasie oglądania. Klaudia Łyczko-Kuta, executive director i country manager platformy informuje Wirtualnemedia.pl, że w tym okresie największą popularnością cieszyły się stacje oferowane na zasadzie must carry, must offer i TVN24.

Serwis streamingowy Sweet.TV wystartował w Polsce w październiku 2022 roku. Utworzyła go firma VAN Group z siedzibą w Bratysławie. Przez wiele miesięcy pełen pakiet kosztował zaledwie 4,99 zł, a w jego skład wchodziło ponad 100 kanałów telewizyjnych, w tym TVN24, stacje Eleven Sports, National Geographic, Disneya, Foksa, Paramount Global (MTV, Comedy Central) czy BBC. Obecnie do dyspozycji subskrybentów są trzy pakiety: S z 47 kanałami za 22,9 zł, M ze 111 kanałami za 45,9 zł i L z 146 kanałami za 64,9 zł. Przez 21 dni serwis można testować za darmo. Później trzeba wskazać plan subskrypcji.

Zaskakujący wynik Sweet.tv

Z sierpniowych danych Mediapanelu obejmujących przeglądarki internetowe komputerów i aplikacje mobilne wynika, że Sweet.TV odwiedziło 448,416 tys. użytkowników, co dało platformie ósme miejsce w Top 10 serwisów streamingowych. Sweet.TV zyskał w ciągu miesiąca 94,4 tys. użytkowników, którzy średnio spędzili przy nim 6 godzin, 45 minut i 30 sekund. Średni udział w czasie wyniósł 2,76 proc.


- W sierpniu prym wiodły kanały must-carry oraz kanał TVN24, który w naszej ofercie jest w cenie subskrypcji, bez konieczności posiadania dodatkowego pakietu. Ponadto nasz bogaty katalog VOD również przyciągnął wielu widzów. Warte podkreślenia jest to, że oferujemy zarówno filmy na żądanie w modelu TVOD, jak i EST, a od września br. również SVOD. Podsumowując - naszą wielką zaletą jest to, że Sweet.TV oferuje ulubione kanały telewizyjne i premiery filmowe od studiów takich jak: Disney, Paramount czy Sony oraz SVOD w jednej aplikacji. Godne uwagi jest również to, że dajemy możliwość rejestracji aż 4 urządzeń w ramach subskrypcji bez dodatkowych kosztów - informuje Wirtualnemedia.pl Klaudia Łyczko-Kuta, executive director, country manager Sweet.TV w Polsce. Dzięki zasadzie must carry, must offer sieci kablowe, platformy cyfrowe i serwisy streamingowe mogą za darmo pozyskać do oferty kanały: TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TV4, TVN i TV Puls.

Platforma zaoferuje kanały FAST

W jakim kierunku będzie rozwijać się Sweet.TV? Czy powalczy na przykład o prawa sportowe? -  Cały czas obserwujemy rynek oraz potrzeby naszych klientów by nasza oferta jak najbardziej na nie odpowiadała. Stale pracujemy nad dodawaniem nowych i pożądanych treści dla naszych subskrybentów, w tym nowe kanały telewizyjne oraz treści na żądanie. Poza kontentem, istotne dla nas jest zapewnienie maksymalnej stabilności działania serwisu, przyjaznego i intuicyjnego interfejsu w połączeniu z technologicznym zaawansowaniem Sweet.TV (w tym jesteśmy gotowi z rozwiązaniami dot. kanałów FAST oraz DAI). Szeroka dostępność jest również dla nas kluczowa, dlatego nasza aplikacja Sweet.TV wspierana jest zarówno przez system operacyjny Android, jak i iOS oraz można ją znaleźć na wszystkich telewizorach typu Smart TV (dzięki współpracy jaką mamy z producentami telewizorów). Wkrótce mam nadzieję będziemy mogli ogłosić kolejny sukces w tym aspekcie. W chwili obecnej nabywanie praw sportowych nie jest w sferze naszych zainteresowań, gdyż skupiamy się na innych, licznych projektach, ale czas pokaże - odpowiada przedstawicielka firmy.

Firma jest gotowa do zaoferowania stacji w modelu FAST, czyli bezpłatnych, oferowanych w streamingu z reklamami. - Pod względem technologicznym jesteśmy gotowi, gdyż mamy opracowane i wdrożone wszystkie rozwiązania do monetyzacji. Na innych rynkach mamy już podobne współprace i co za tym idzie doświadczenie. To kwestia czasu kiedy uruchomimy kanały FAST w Polsce. Jesteśmy otwarci na kooperację z lokalnymi dostawcami treści, aby wspólnie je monetyzować - przekonuje Klaudia Łyczko-Kuta.

Kanały FAST podbijają przede wszystkim Amerykę Północną i Europę Zachodnią. Nie brakuje darmowych stacji emitujących popularne seriale, programy dokumentalne czy wybrane mecze czołowych lig piłkarkich, takich jak Serie A, Ligue 1, La Liga. W Polsce Rakuten TV oferuje cztery kanały FAST w języku polskim. Dwa (Top Movies Polska i Bjgtjme) emitują filmy różnych gatunków, natomiast Grjngo skupia się na westernach. Z kolei w Moconomy można zobaczyć dokumenty o gospodarce. Dzięki aplikacjom streamingowym typu TVP VOD, Megogo, Pilot WP, Player bezpłatnie można oglądać w naszym kraju ponad 60 stacji polskojęzycznych. 

Autor:Adrian Gąbka

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas