PR2012-11-29
6

Jak specjaliści marketingu i komunikacji postrzegają środowisko public relations?

Dwoisty obraz środowiska public relations wyłania się z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wśród specjalistów marketingu, komunikacji i PR w firmach. To efekt zarówno konstatacji obserwowanych faktów, jak też ambicji i aspiracji branży PR.

W badaniu respondenci proszeni byli o wypowiedzenie się na temat usług PR świadczonych w Polsce przez profesjonalne agencje, a także ocenienie roli PR w funkcjonowaniu firm. Badano również jakie są pożądane kompetencje indywidualne specjalistów PR.

Jeśli wziąć pod uwagę stan obecny, to wizerunek PR można określić jako tradycyjny. Usługi PR są rozpatrywane głównie w kontekście szeroko rozumianego media relations, co widać zarówno w ocenie obecnych obszarów działalności PR (głównie media relations, social media, crisis management), jak i w pożądanych kompetencjach.

W środowisku PR w Polsce od lat, obok tematu etyki zawodowej, toczy się dyskusja wokół rzeczywistej roli PR w funkcjonowaniu przedsiębiorstw i budowie siły marek. Z badania nie wyłania się obraz eksperta, doradcy, specjalisty ukierunkowanego na myślenie strategiczne, ale raczej wykonawcy konkretnych, związanych z mediami usług.

Część badania poświęcona przyszłości branży PR pokazała, że w ciągu 5 lat obraz PR może niemal diametralnie się zmienić. Respondenci wieszczą spadek zainteresowania media relations, eventami, a wzrost social media, CSR, expert positioning i community relations. Według nich również rola PR w przedsiębiorstwach będzie znacząco rosła (52% teraz, do 79% w ciągu 5 lat).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Związku Firm Public Relations i ośrodka analitycznego ThinkTank przez firmę badawczą Millward Brown SMG/KRC w dniach 30 października – 15 listopada 2012 r., metodą wywiadów internetowych CAWI. Próbę w badaniu stanowiło 97 specjalistów marketingu, komunikacji i PR w firmach. Głównym celem badania było poznanie opinii na temat usług PR realizowanych przez agencje PR oraz perspektyw rozwoju tego rynku.

Autor:km

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas