Dla wielu użytkowników urządzeń mobilnych czynnością, od której zaczynają każdy dzień, jest sprawdzenie czy nie dostali jakiejś wiadomości poprzez SMS czy komunikator.
Z badania Deloitte przeprowadzonego na grupie 49,5 tys. internautów z 31 państw i 6 kontynentów wynika, że zarówno na rynkach rozwijających się, jak i rozwiniętych, niemal wszyscy konsumenci sprawdzają swoje urządzenia mobilne w ciągu 3 godzin od przebudzenia się. Są też i tacy, którzy sięgają po swojego smartfona od razu rano po otwarciu oczu, przy czym jest to bardziej powszechne w mniej rozwiniętym świecie.
W skali globalnej większość konsumentów sprawdza swoje telefony mniej więcej w takim samym przedziale czasowym, przy czym większość jednak nie robi tego od razu po przebudzeniu. Postępuje tak tylko 24 proc. badanych z rynków rozwijających i 11 proc. z rynków dojrzałych. Jednocześnie odpowiednio 49 proc. i 31 proc. respondentów sięga po swojego smartfona w ciągu pierwszych 5 minut od pobudki.
Na całym świecie wielu konsumentów sięgając po swoje urządzenie mobilne pierwszy raz w ciągu dnia, najpierw sprawdza wiadomości SMS i komunikatory. I na rynkach dojrzałych, i na rozwijających się, robi tak więcej niż co trzeci badany. Natomiast 19 proc. z tej pierwszej grupy w pierwszej kolejności sprawdza na smartfonie pocztę e-mail, podczas gdy w drugiej grupie tak samo robi 11 proc. respondentów. Z kolei jeśli chodzi o social media, proporcje są odwrotne: odpowiednio 10 proc. i 22 proc. badanych kieruje swoje pierwsze kroki ku tego typu serwisom.