Technologie2017-07-17
0

Apple odcina aktualizacje aplikacji blokujących reklamy poza przeglądarką Safari

Według informacji deweloperów koncern Apple zablokował w sklepie App Store możliwość aktualizacji aplikacji wyłączających reklamy w systemie iOS. Restrykcje dotyczą tylko tych narzędzi, które blokują reklamy także poza środowiskiem przeglądarki Safari. Apple tłumaczy, że takie adblockery zakłócają funkcjonowanie programów firm trzecich.

O nowej polityce Apple’a poinformował serwis 9To5Mac, który opiera się na doniesieniach otrzymanych od dewelopera dwóch popularnych aplikacji blokujących reklamy – Adblocka oraz Weblocka.

Okazuje się, że Apple zablokował w swoim sklepie internetowym App Store możliwość aktualizacji wspomnianych aplikacji, których działanie polega na blokowaniu reklam nie tylko w przeglądarce Safari w systemie iOS, ale także w zewnętrznych programach przeznaczonych na tę platformę.

Do chwili obecnej Adblock zarejestrował w Apple Store ponad 1 mln pobrań, Weblock zaś zebrał z górą 750 tys. ściągnięć.

Wcześniej Apple zapowiedział, że począwszy od systemu iOS 9 wprowadzi możliwość instalowania w przeglądarce Safari dodatków pozwalających na blokowanie treści reklamowych.

W komunikacie skierowanym do 9To5Mac Apple tłumaczy, że aplikacje pozbawione możliwości aktualizacji to narzędzia działające poza środowiskiem Safari, a zgodnie z regulaminem App Store oferowane tam programy nie mogą ingerować w funkcjonowanie innych aplikacji udostępnianych przez firmy trzecie.

 

Autor:ps

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas