Najchętniej oglądanym programem rozrywkowym w tym roku (w okresie od 1 stycznia do 17 maja br.) była popularna „Jaka to melodia?” emitowana na antenie TVP 1. Z kolei wśród widzów z grupy komercyjnej pierwsze miejsce w zestawieniu należało do talent-show Polsatu „“Tylko muzyka. Must be the music”.
Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju Jedynki “Jaka to melodia?”, który został nadany 1 stycznia 2012 roku, przyciągnął przed ekrany uwagę 5,24 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,78 %. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajęła “Familiada” wyemitowana na TVP 2 (5 luty) z oglądalnością na poziomie 4,04 mln widzów i 31,62% udziałów, a trzecia była “Tylko muzyka. Must be the music” Polsatu (1 kwietnia) z wynikiem 3,94 mln oglądających przy udziale na rynku wynoszącym 23,03%.
W zestawieniu znalazło się aż sześć pozycji z anteny TVP 2. Polsat zajął dwie pozycje, a TVP 1 oraz TVN po jednej pozycji.
Zobacz tabelę
Z kolei wśród widzów w wieku 16-49 lat najwięcej widzów miał talent-show Polsatu “Tylko muzyka. Must be the music”. Najchętniej oglądany odcinek tego popularnego show wyemitowano 25 marca i oglądało go w tej grupie 2,15 mln widzów przy udziale na rynku wynoszącym 29,27%. Na drugim miejscu znalazł się “X Factor” TVN (2,07 mln widzów i 30,89% udziałów ), a na ostatnim miejscu podium uplasowały się „Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler na TVN (1,88 mln widzów i 29,56% udziałów).
W tym zestawieniu trzy stacje - Polsat, TVN oraz TVP 2 - wprowadziły po trzy pozycje, tylko jedną TVP 1.