Internet2020-09-03
2

Jakdojade.pl ze wzrostem wpływów o 82. proc. i 1,1 mln zł zysku. Już 24 proc. przychodów ze sprzedaży biletów

Spółka City-nav zarządzająca platformą Jakdojade (jej większościowym udziałowcem od kilku lat jest Ringier Axel Springer Polska) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 82,1 proc. do 5,05 mln zł oraz zysku netto z 357,3 tys. zł do 1,14 mln zł. Już 23,7 proc. wpływów pochodziło z oferowanej w kilku miastach sprzedaży biletów do komunikacji miejskiej.

Platforma Jakdojade działa jako serwis www i aplikacja mobilna, przedstawia mapy i schematy komunikacji miejskiej w 40 miastach, pozwala planować przejazdy. Większość jej przychodów generuje sprzedaż oferty reklamowej, wpływy z niej wzrosły z 1,4 mln zł w 2018 roku do 2,73 mln zł w ub.r., a ich udział w łącznych przychodach właściciela Jakdojade - z 50,4 do 54 proc.

Skokowo w górę - z 373 tys. zł do 1,2 mln zł - poszły wpływy City-nav ze sprzedaży biletów w aplikacji mobilnej Jakdojade. Ich udział w łącznych przychodach firmy zwiększył się z 13,4 do 23,7 proc. Obecnie sprzedaż biletów w aplikacji Jakdojade działa w ośmiu ośrodkach miejskich: Warszawie, Trójmieście, Poznaniu, metropolii górnośląsko-zagłębiowskiej, Łodzi, Lublinie, Lesznie i Krakowie.

Przychody właściciela Jakdojade z udostępniania danych lokalizacyjnych wzrosła z 562,5 do 603,2 tys. zł, z aplikacji mobilnych - z 243,8 do 256,5 tys. zł, a z innych usług informatycznych - ze 194,9 do 260,4 tys. zł.

W sprawozdaniu firma poinformowała, że zaczęła prac nad aplikacją webową dla organizatorów transportu w regionie Trondheim oraz aplikacją dla Huawei w usługach Huawei Mobile Services. W połowie ub.r. na Jakdojade udostępniono opcję real time: użytkownicy mogą w czasie rzeczywistym sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się oczekiwany przez niego autobus lub tramwaj i otrzymać informacje na temat ewentualnego opóźnienia. Funkcjonalność działa obecnie w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu.

Zysk prawie 1 mln zł w górę, w perspektywie dalsze wzrosty

Wśród kosztów operacyjnych City-nav zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które rok do roku poszły w górę z 1,44 do 2,82 mln zł. Koszty amortyzacji wzrosły z 202,9 do 277,9 tys. zł, natomiast nakłady na świadczenia pracownicze zmalały z 619,6 do 481 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 37,5 do 32 tys. zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 25,1 do 18,4 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 22,4 do 16 tys. zł.

W efekcie mocno w górę poszły wskaźniki rentowności spółki. Zysk operacyjny zwiększył się z 444,6 do 1,41 mln zł, zysk brutto - z 439,8 do 1,41 mln zł, a zysk netto - z 357,3 tys. zł do 1,14 mln zł.

Pod koniec 2016 roku w City-nav zainwestował Onet Holding (w 2018 roku połączył się z Ringier Axel Springer Polska), przejmując 69,3 proc. udziałów. Pozostałe należą do menedżerów City-nav: po 13,4 proc. do członków zarządu Artura Szychty i Mikołaja Grajka, a 3,9 do prezesa Bartosza Burka.

Pod koniec czerwca udziałowcy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk zostanie przeznaczony na kapitał rezerwowy spółki.

- Sytuacja finansowa jest korzystna, przewidywane są dalsze wzrosty przychodów, w związku z tym dalsze funkcjonowanie i rozwój firmy nie jest zagrożone - opisano w sprawozdaniu City-nav sporządzonym na początku czerwca. - Zarząd obserwuje i monitoruje bieżącą sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się Koronawirusa w Polsce i na świecie. W przypadku utrzymywania się ogłoszonego stanu epidemicznego w Polsce będzie podejmował stosowne działania - zaznaczono.

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas