Prasa2010-01-18
19

Jakie są najchętniej czytane tytuły prasowe w Polsce?

"Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Newsweek Polska", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" to najpopularniejsze tytuły prasowe  - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,26 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,11 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 6,99 proc.) i "Super Express" (Murator; 6,48 proc.) -  wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego na podstawie najnowszej fali badania PBC General.

W zestawieniu znalazły się po raz pierwszy dane wydawanego od sierpnia 2009 roku dziennika piłkarskiego "Futbol News" (Sportlive 24). Czytanie tego tytułu zadeklarowało 0,53 proc. badanych.

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 34,67 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,12 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "Pani Domu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "Newsweek Polska" z wynikiem 9,71 proc.

Zobacz tabelę


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,52 respondentów  zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,98 proc. Polaków. Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,46 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,02 proc.), lider segmentu real life stories. 

Zobacz tabelę


Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,18 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,30 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Zobacz tabelę


Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,76 proc.

Zobacz tabelę


 



 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 284 przypadki), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* -  Dane "Dziennika Gazety Prawnej" obejmują dane "Gazety Prawnej" wydawanej do połowy września br.

** - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: , "Futbol News" (czerwiec: sierpień 2009; próba 12 052);  "TV 14" (czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Polska Wita" ( czerwiec: wrzesień 2009; próba 8000), "Tele Świat" do września ub.r. był tygodnikiem, a "Elle Decoration" - miesięcznikiem. Próby dla obu tych tytułów wynoszą po 8000 osób).

Autor:Patryk Pallus / pp

Więcej informacji:PBC General, badania czytelnictwa

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas