Internet2010-03-19
6

Jakie są najlepsze reklamy display w polskim internecie?

Ponad trzy czwarte reklam displayowych w polskim internecie ma formę double billboard – wynika z analizy firmy Gemius. Natomiast najwyższym wskaźnikiem CTR odznacza się toplayer.

W grudniu ubiegłego roku prawie 36 proc. wszystkich reklam displayowych wyemitowanych w polskim internecie miało formę double billboard – pokazuje badanie firmy Gemius. Zdecydowanie mniej popularne są nośniki boks/rectangle (300 x 250) (18,4 proc. wszystkich) i billboard (750 x 100) (8,1 proc.). Natomiast największa średnia liczba emisji na kreację – ponad 4,5 miliona – przypada na halfpage (300 x 600).

Zdecydowanie najskuteczniejszą formą reklamową w polskim internecie jest mailing – w link wiadomości klika co dziesiąty internauta, który ją otworzył. Natomiast wśród formatów displayowych najwyższy wskaźnik CTR mają toplayer oraz double billboard (750 x 100).

W polskim internecie najczęściej reklamowane displayowo są produkty i usługi telekomunikacyjne (20 proc. wszystkich kampanii) oraz oferty branży finansowej (13,7 proc.). Natomiast najwyższym wskaźnikiem CTR (0,45 proc.) odznaczają się reklamy displayowe sprzętów domowych, mebli i artykułów dekoracyjnych, a zdecydowanie niższym – reklamy branży telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej (średni CTR po 0,24 proc.). Prawie co drugi mailing (dokładnie 49,6 proc.) reklamuje ofertę telekomunikacyjną i finansową, a najwyższy CTR (26,1 proc.) mają takie reklamy produktów spożywczych.

Autor:tw

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas