Reklama2013-10-21
3

Jakie trendy marketingowe będą dominowały w 2014?

Shutterstock.comShutterstock.com

Dalszy rozwój marketingu mobilnego, formatu video, a także reklamy spersonalizowanej - takie marketingowe trendy będą dominowały w 2014 roku zdaniem ekspertów z agencji reklamowych.

Specjaliści przyznają, że to 2013 miał być rokiem przełomu dla reklamy mobile, ale takim nie był. W 2014 kampanie z wykorzystaniem tabletów i smartfonów mają stać się bardziej powszechne.

- Należy spodziewać się dalszego rozwoju tego formatu, będzie więcej przekazu reklamowego z wykorzystaniem urządzeń mobilnych i zapewne ten trend będzie coraz bardziej poważnie traktowany przez reklamodawców - ocenia Artur Gortych prezes Artegence.

Podobnie uważa Paweł Gala Managing Partner MEC CEE, który przewiduje, że marketing z wykorzystaniem tabletów i smarfonów będzie rozwijał się stopniowo przez kolejne pięć lat w Polsce. - Moim zdaniem także video będzie formatem, które będzie coraz bardziej powszechny w branży reklamowej i sama technologia - ocenia Paweł Gala.

Z kolei Roman Jędrkowiak CEO ADHD Warsaw przewiduje zmiany w samych agencjach reklamowych i domach mediowych. - Już teraz widzimy, że zacierają się różnice między ich kompetencjami. Domy mediowe, planujące kampanie w Internecie, często same kreują działania reklamowe w sieci, to mieszanie zakresu usług będzie się umacniać - zauważa Jędrkowiak.

W 2014 znaczenia nabierze również personalizacja przekazów reklamowych i mediowych. Jacek Sadowski prezes Demo Effective Launching uważa, że znaczenia nabierze retargeting i śledzenie konsumenta w Internecie. - Co oznacza, że reklama też będzie coraz bardziej precyzyjnie trafiać do konsumenta poprzez precyzyjnie skonstruowany przekaz. - wyjaśnia Sadowski. Widz z kolei będzie przechodził do stacji tematycznych, szukając wyłącznie interesujących go tematów. Stanie się to kosztem oglądalności stacji ogólnopolskich, w których oferta skierowana jest do szerokich mas.

Autor:Anna Drozd

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas