Reklama2013-10-30
8

Jakub Korolczuk: Dla reklam kluczowa jest rewolucja digitalowa i branded content

- Tegoroczny konkurs Golden Drum pokazał trend, że mocne reklamy są silnie osadzone kontekstowo, wychodzą z prawdziwego spostrzeżenia i na nim budują całą komunikację - mówi nam Jakub Korolczuk, dyrektor kreatywny Grey Group Polska i juror Golden Drum.

- Reklamy walczą, zmieniają rzeczywistość, a nie jedynie budują świadomość. Chyba wszyscy jesteśmy zmęczeni kampaniami mówiącymi, że jest problem, ale nie podpowiadającymi, jak z tym problemem można walczyć. Dziś dobra reklama jest od razu rozwiązaniem, a przynajmniej próbą rozwiązania problemu. Daje jakiś pomysł i każe do niego ustosunkować się - podkreśla Jakub Korolczuk.

- Wszyscy liczyli - a przynajmniej wszyscy, których znam - że kryzys wywinduje odważne pomysły. Tak się nie stało. Dużo większy wpływ na jakość kampanii ma rewolucja digitalowa i błyskawiczny wzrost znaczenia np. branded content. To jasne, że ludzie omijają reklamy. Mądrze i jakościowo tworzony branded content daje zupełnie nową jakość relacji. W Polsce robi to np. Tyskie z serialem „Piąty stadion”, czy fundacja Rak’n’Roll w swoim wydawnictwie muzycznym. Przy tak dużej konkurencji - telewizja, kino, vod, youtube, fb i niezliczona reszta „fajnych rzeczy w internecie” - liczy się jakość contentu. Słabe pomysły są po prostu nieoglądane i muszą umrzeć - mówi nam Jakub Korolczuk (więcej na temat tegorocznej edycji Golden Drum).

Z Jakubem Korolczukiem, dyrektorem kreatywnym w Grey Group Polska oraz jurorem tegorocznej edycji konkursu Golden Drum, w naszym mini wywiadzie rozmawiamy o polskich realizacjach nagrodzonych podczas tego festiwalu oraz o jakości rodzimych kampanii.

Autor:kl

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas