Po siedmiu odcinkach nadawany w TVP Info program “Jan Pospieszalski. Bliżej” gromadzi 440 tys. widzów, czyli tyle samo ile ogląda wtedy konkurencyjny kanał TVN 24. Talk-show ma jednak niższą widownię niż TVP Info osiągało w tym paśmie rok temu.
Program Jana Pospieszalskiego emitowany jest w czwartki o 22.30. Dane Nielsen Audience Measurement, przygotowane dla Wirtualnemedia.pl, pokazują, że udział “Bliżej” w grupie wszystkich widzów wynosi 4,43 proc. To tyle samo, ile notuje w tym czasie stacja TVN 24, emitująca “Szkło kontaktowe” i serwis “Dzień pod dniu”. Z kolei udział trzeciego kanału informacyjnego - Polsat News wynosi wtedy 0,68 proc. Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 “Bliżej” notuje 2,14 proc. udziału, TVN 24 - 2,23 proc., a Polsat News - 0,68 proc.
Najchętniej oglądanym dotąd odcinkiem programu Pospieszalskiego było wydanie z 22 grudnia br. poświęcone temu, czy w Polsce, rozdartej ciągłym konfliktem politycznym, można uzgodnić wspólną rację stanu. Obejrzało go 570 tys. osób przy udziale wynoszącym 5,34 proc.
Natomiast odcinek z 8 grudnia, w którym pokazano fragment filmu sugerujący, że prof. Bronisław Geremek, "zdradził ruch Solidarności", miał niespełna 400 tys. widzów. Po tym programie pojawiły się listy protestacyjne, a prezes TVP Juliusz Braun wyraził głębokie ubolewanie i przeprosił za ten odcinek (więcej na ten temat).
Audycja Jana Pospieszalskiego ma jednak mniejszą widownię niż TVP notowało w tym paśmie emisji w analogicznym okresie ub.r. - wtedy kanał śledziło bowiem 550 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 5,48 proc. i 2,89 proc. Dane telemetryczne pokazują, że program śledzą głównie osoby powyżej 50. roku życia, mieszkańcy wsi małych i dużych miast.
Jan Pospieszalski (fot. TVP)
Magazyn “Jan Pospieszalski” Bliżej” ma formułę talk-show, w czasie którego prezentowane są także reportaże o charakterze śledczym.
Widownia “Bliżej” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność konkurencji w paśmie emisji programu
Profil widowni talk-show