Reklama2023-11-29
6

Nie będzie śledztwa ws. promocji piw Biedronki. Zawiadomienie złożył Jan Śpiewak

Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)Jan Śpiewak (screen: YouTube/Jan Śpiewak)

Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa ws. letniej promocji „12 piw plus 12 piw gratis” sieci Biedronka. Śledczy nie dopatrzyli się w akcji „znamion czynu zabronionego”. Ukarania Biedronki domagał się aktywista Jan Śpiewak.

W sierpniu br. aktywista Jan Śpiewak poinformował, że złoży zawiadomienie do prokuratury w związku z promocją piw w sieci sklepów Biedronka. Dyskonty przy zakupie tuzina piw oferowały kolejne 12 gratis.

„Biedronka postanowiła uczcić długi weekend i miesiąc trzeźwości w kościele promocją zachęcająca do upijania się. Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom nie ma wątpliwości, że takie promocje to przestępstwa w świetle polskiego prawa dlatego składamy zawiadomienie” - napisał wtedy Śpiewak na X.

 Biedronka odpowiadała, że w ofercie są także piwa bezalkoholowe, a sama promocja jest limitowana.

Śpiewak walczy z reklamą alkoholi

W październiku zawiadomienie wpłynęło do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Śródmieście. Teraz śledczy odmówili wszczęcia śledztwa w sprawie. Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie Szymon Banna przekazał, iż „analiza zawiadomienia oraz materiału gromadzonego w ramach postępowania sprawdzającego wykazała, że zachowanie opisane w zawiadomieniu nie wypełnia znamion czynu zabronionego”.

Niedawno Śpiewak zawiadomił prokuraturę w sprawie udziału Joanny Koroniewskiej-Dowbor i Macieja Dowbora w kampanii społecznej piwa Tyskie. W jego ocenie celebryci promują spożywanie alkoholu przy wigilijnym stole.

Wcześniej fundacja aktywisty wytoczyła proces Januszowi Palikotowi, Kubie Wojewódzkiemu i Tomaszowi Czechowskiemu za promowanie mocnych alkoholi w mediach społecznościowych.

Natomiast kilka dni temu za opublikowanie w 2017 roku nielegalnej reklamy alkoholu w tygodniku „Newsweek Polska” sąd ukarał jego ówczesnego naczelnego Tomasza Lisa (wniósł sprzeciw wobec wyroku).

W drugim kwartale br. przychody sprzedażowe sieci Biedronka zwiększyły się o 23,1 proc. do 5,47 mld euro, a w złotych wzrost wyniósł 20,3 proc. Na koniec czerwca sieć liczyła 3 432 sklepy, w br. ma zostać otworzonych 130-150 nowych, a ok. 350 wyremontowanych. 

Autor:jsx

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas