Telewizja2015-03-13
5

Jarosław Burdek: „Celebrity Splash!” to pewniak w kategorii wysokiej oglądalności

Jarosław BurdekJarosław Burdek

Atrakcyjność telewizji jest oparta na dostarczaniu widzom jak największych emocji. „Celebrity Splash!” wymyślono, aby rywalizacja zaproszonych do uczestnictwa gwiazd generowała jeszcze większe i bardziej autentyczne emocje niż w przypadku show śpiewano-tańczonych - ocenia Jarosław Burdek, dyrektor programowy kanałów Tele5, Water Planet i Novela TV.

Uczestnicy mierzą się z ekstremalnie trudną dyscypliną sportową, ryzykują własnym zdrowiem i pokazują twardy charakter. To z założenia musi mocno angażować widownię, jest także kolejnym krokiem dalej w wykorzystywaniu medialnych postaci przez twórców programów rozrywkowych.

Trudno wyrokować po pierwszym odcinku, ale widać, że prowadzący muszą jeszcze popracować nad zgraniem i określeniem swojej roli w show, bo jak na razie są raczej tłem dla reszty obsady. Jury na papierze prezentuje się świetnie i rzeczywiście było silnym punktem programu. Redaktor Zimoch naturalnie bryluje, Otylia Jędrzejczak jest autentyczną i przekonującą profesjonalistką, a klasowa Danuta Stenka umiejętnie wykorzystuje swoją wrażliwość i zmysł estetyczny.

Mimo ogromnego szacunku dla odwagi wszystkich uczestników show trudno nie zauważyć, że twórcom programu udało się złożyć bardziej celebrycki niż gwiazdorski zestaw. Pozostaje mieć nadzieję, że ci wybrańcy pozytywnie nas zaskoczą i w miarę trwania całego cyklu ujawnią się ich atrakcyjne cechy osobowości, których być może nie mieli okazji wcześniej pokazać.

Duży rozmach, atrakcyjne kadry, naturalnie emocjonująca atmosfera show to same pozytywy. Spore uznanie dla reżysera i scenarzysty za wykreowanie blisko dwóch godzin programu zawierającego raptem 8 skoków do wody.

Termy Maltańskie w Poznaniu to piękna lokalizacja, umiejętnie zaaranżowana na potrzeby realizacji telewizyjnej przez speców od scenografii. Sama scenografia dość ascetyczna, bez fajerwerków technologicznych, ale w przypadku tego typu programu w zupełności wystarczająca. Tak naprawdę przy tak euforycznych reakcjach zgromadzonej publiczności, jakie miały miejsce w pierwszym odcinku, żadne dodatkowe cuda w oprawie show nie są potrzebne.

„Celebrity Splash!” to pewniak w kategorii wysokiej oglądalności, więc nadawca ma zapewnione odpowiednie przychody z reklam. Do tego należy doliczyć zysk platoniczny Polsatu - to już kolejny sezon, kiedy stacja uruchamia nowy, stosunkowo świeży i oryginalny format rozrywkowy, co dobrze buduje jej wizerunek na tle konkurencji i wspiera generalne zainteresowanie rynku reklamowego.

Ogólna ocena formatu - 7
- Prowadzący i Jury - 7
- Dobór uczestników - 5
- Realizacja formatu - 9
- Scenografia i oprawa - 7
- Komercyjne powodzenie formatu - 9


ŚREDNIA OCENA: 7,3

 

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/podzielone-opinie-o-celebrity-splash-emocjonujacy-i-swietnie-realizowany-czy-nudny-i-sztucznie-wydluzony ##

Jarosław Burdek, dyrektor programowy kanałów Tele5, Water Planet i Novela TV

Autor:łb

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas