Jason Kilar, były szef serwisu Hulu został mianowany dyrektorem wykonawczym koncernu WarnerMedia. Nowy menedżer zastępujący na stanowisku Johna Stankeya będzie nadzorował funkcjonowanie Warner Bros,. HBO oraz Turnera, a jego pierwszym najważniejszym zadaniem ma być wprowadzenie na rynek nowego serwisu VOD HBO Max.
W połowie 2018 r. AT&T sfinalizował zakup za kwotę 85 mld dol. koncernu Time Warner. Niedługo potem utworzono nową spółkę o nazwie WarnerMedia, w skład której wchodzą m.in. HBO, wytwórnia Warner Bros oraz Turner zarządzający stacjami CNN, TNT, TBS i innymi kanałami kablowymi. W połowie 2019 r. szefem WarnerMedia mianowano Johna Stankey’a.
Jason Kilar szefem WarnerMedia
Teraz zapowiedziano, że od 1 maja 2020 r. nowym szefem WarnerMedia zostanie Jason Kilar. Zmiana jest związana z faktem, że jesienią ub.r. John Stankey przeszedł na stanowisko prezesa oraz dyrektora operacyjnego AT&T.
Jason Kilar zaczynał swoją karierę jako jeden z dyrektorów Amazona. Później kierował m.in. platformą Vessel i był szefem serwisu Hulu, opuścił to ostatnie stanowisko w 2013 r. po konflikcie z udziałowcami.
Według zapowiedzi Kilar będzie nadzorował pracę takich segmentów WarnerMedia jak WarnerMedia Entertainment, HBO oraz Turner, sam z kolei będzie bezpośrednio odpowiedzialny przed Johnem Stankey’em.
Cel: HBO Max
Jednym z najważniejszych zadań Kilara na stanowisku szefa WarnerMedia ma być sprawne wprowadzenie na rynek nowego serwisu VOD HBO Max, którego start pomimo pandemii koronawirusa nadal zaplanowano na maj 2020 r.
Zgodnie z zapowiedzią na platformie HBO Max znajdą się ekskluzywne treści produkowane m.in. przez stację HBO, a także seriale i filmy do których WarnerMedia posiada obecnie prawa.
W bibliotece serwisu mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals. Na razie WarnerMedia nie podał szczegółowych informacji dotyczących korzystania z tej platformy. Nie wiadomo zatem ile będzie tam kosztował abonament miesięczny i na jakie kategorie zostanie podzielony.
Według obietnic w momencie startu HBO Max zaoferuje odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin treści typu premium. Wśród nich znajdą się w ofercie:
- Friends
- The Fresh Prince of Bel Air
- Pretty Little Liars
- Batwoman
- Katy Keene
- Dune: The Sisterhood
- Tokyo Vice
- The Flight Attendant
- Love Life
- Station Eleven
- Made for Love
- Gremlins
- The Outsider
- Lovecraft Country
- The Nevers
- The Gilded Age
- Avenue 5
- The Undoing
- The Plot Against America
- Perry Mason
- I Know This Much Is True
Na razie start HBO Max zaplanowano na rynku amerykańskim. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, szefowa marketingu i public relations w HBO Polska nie pozostawia wątpliwości że platforma nie pojawi się szybko na naszym rynku. - Aktualnie nie ma planów wprowadzenia serwisu do Europy - informuje krótko.