Telewizja2020-01-03
8

JBD za 3,1 mln zł zajmie się modernizacją TVP Polonia do HD i regionalizacją TVP Wilno

Telewizja Polska w ramach zamówienia publicznego wybrała firmę JBD do przeprowadzenia modernizacji technologicznej TVP Polonia do standardu HD i regionalizacji TVP Wilno. Koszt projektu to 3,09 mln zł.

Ogłoszenie o zamówieniu publicznym dotyczącym tego zlecenia Telewizja Polska zamieściła na początku października. JBD to jedyna firma, która złożyła ofertę. W postępowaniu jedynym kryterium oceny ofert była cena, propozycja JBD uzyskała maksymalne 100 punktów.

W ramach zlecenia firma ma zapewnić emisję TVP Polonia w standardzie HD z w węzła technologicznego w siedzibie głównej Telewizji Polskiej przy ul. Woronicza w Warszawie wraz z jednoczesną emisją w SD. W tym celu należy budować nowy tor technologiczny z odpowiednim wyposażeniem, które szczegółowo opisano w dokumentacji zamówienia.

23 grudnia ub.r. niekodowany sygnał TVP Polonia zaczął być dostępny w regularnym przekazie z nowego transpondera na satelicie Eutelsat Hot Bird 13°E.  Natomiast od połowy grudnia kanał jest niedostępny w Ameryce Północnej i Południowej z powodu wygaśnięcia umowy dotyczącej jego dystrybucji.

Ponadto JBD w ramach zamówienia ma kupić urządzenia systemu Channel In A Box dla TVP Wilno oraz zmodernizować meble technologiczne w pomieszczeniu emisyjnym TVP Polonia i TVP Wilno. Na potrzeby tego ostatniego kanału ma dostarczyć redundantny system emisyjny zintegrowany z obecnie pracującymi macierzami dyskowymi TVP Polonia.

TVP Wilno zaczęło emisję 17 września ub.r., jest dostępne na Litwie w rejonach święciańskim, solecznickim i wileńskim. Kanał jest skierowany do Polaków zainteresowanych polską historią, kulturą i aktualnymi wydarzeniami. Prace nad uruchomieniem nowego kanału Telewizji Polskiej trwały od początku br. Początkowo TVP Wilno miało rozpocząć działalność w maju br., ale prace się wydłużyły.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W 2018 roku Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. W ub.r. zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.

Natomiast w pierwszych dziewięciu miesiącach br. TVP wypracowała 137,4 mln złotych zysku netto.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas