Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, które zwiększa przewagę nad Radiem Zet.
Radio RMF FM jest w dalszym ciągu najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce - pokazuje najnowsza fala badań słuchalności instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie lipiec-wrzesień 2005, RMF FM miało 23% udziały w rynku, to o 0,1 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego pomiaru (czerwiec-sierpień 2005r.).
Na drugim miejscu jest Radio Zet, które kolejny miesiąc z rzędu notuje spadek słuchalności. W ostatnim badaniu udział w rynku zmniejszył o 0,4 proc. do poziomu 16,5 proc.. Od kwietnia b.r. spadek jest jeszcze większy - 3,1 proc..
Różnica pomiędzy RMF FM a Radio Zet osiągnęła rekordowo wysoki poziom 6,5 proc., co wskazuje, że RMF FM ma wyniki o 39% lepsze niż Zetka. Tak dużej przepaści pomiędzy liderem i kolejną stacją nie było od kilku lat.
W analizowanym okresie warto również zauważyć wzrost słuchalności radiowej 'Jedynki', która traci do Radia Zet już tylko 1,2 proc.. Słabszy wynik zanotowała radiowa "Trójka".
Zobacz tabelęTOP: 1.5pt; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" vAlign=top width=59>
1,7%
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company,
ogół badanych, lipiec 2005 - wrzesień 2005