Wieczór wyborczy w TVP 1 oglądało 6,6 mln widzów a TVN 3,5 mln. Podsumowanie tygodnia - rekord TVN.
Według danych AGB Nielsen Media Research w niedzielę wieczorem (23 października 2005 r.) podczas emisji "Wieczoru Wyborczego" o 20.20, stacja TVP 1 przyciągnęła 6,6 mln widzów, co stanowiło 37,6 % widowni obecnej w tym czasie przed telewizorami. "Wieczór Wyborczy" o 23.52 oglądało w TVP 1 1,2 mln widzów (udział stacji wyniósł 28,6%).
Natomiast "Wieczór Wyborczy" o 20.17 w TVN przyciągnął 3,5 mln widzów (udział stacji wyniósł 19,9%), o 23.30 - 1,5 mln widzów (udział stacji wyniósł 20,7%), o 1.06 nad ranem 0,2 mln (udział 12,3%). Wśród rankingu najchętniej oglądanych programów tego dnia "Wieczór Wyborczy" w TVP 1 znalazł się na drugim miejscu, zaraz po "Wiadomościach" (TVP 1) z oglądalnością 6,8 mln.
@##cmd=file;file='m2983983 (2).jpg'##@
Są to wyższe wyniki w porównaniu do oglądalności "Wieczoru Wyborczego" z I tury wyborów na prezydenta Polski z 9 września. TVP 1 oglądało wówczas 5,2 mln widzów (udział stacji 33,1%), TVN - 2,7 mln widzów (udział stacji 16%).
"Wieczór Wyborczy" z 23 października 2005 r. w TVP 1 przyciągnął głównie przed telewizory mężczyzn, a także widzów powyżej 35 roku życia. Większość z nich pochodzi ze wsi i małych miasteczek. Natomiast "Wieczór Wyborczy" w TVN przyciągnął przed telewizory głównie kobiety. Widzowie w przeważającej części znajdują się w przedziałach grupowych 25 - 29 i powyżej 35 roku życia, pochodzą ze średnich i dużych miast.
Tymczasem ubiegły tydzień był najlepszy w historii TVN. Stacja Piotra Waltera uplasowała się tuż za TVP1.
Przyczynił się to tego głównie film "Karol. Człowiek, który został papieżem", który można było zobaczyć w telewizji TVN 19 i 20 października.
Część pierwsza filmowej powieści Giacomo Battiato o życiu Karola Wojtyły przyciągnęła - 19 października - przed ekrany telewizorów 7,864 mln widzów. Dało to TVN 49 proc. udziału w rynku. W grupie docelowej (16-49) wynik ten był jeszcze lepszy - udziały wyniósł 51,7 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Jeszcze więcej widzów oglądało film w czwartek, gdy telewizja TVN wyemitowała drugą część historii o Karolu Wojtyle. Tego dnia w TVN padł kolejny rekord oglądalności - film obejrzało 8,846 mln widzów. Daje to oglądalność na poziomie 24,7% przy udziale w rynku rzędu 53,3%.
W grupie wiekowej 16 - 49 lat "Karol. Człowiek, który został papieżem" zgromadził przed telewizorami 4,326 mln osób (udział w rynku 56,26 proc.).
W czwartek TVN była zdecydowanie najchętniej oglądaną telewizją w Polsce. Udział w rynku wyniósł 27,5 proc. Na drugim miejscu uplasowała się TVP 1 - 22,3 proc, na trzecim Polsat - 15,3% a na czwartym TVP 2 - 14%.
Jest to najlepszy wynik TVN od początku nadawania.
10 najlepiej oglądanych programów w dniach 17-23.10 2005 - dane: AGB Nielsen Media Research
Zobacz tabelęN SiedemCRITTERS /FILM FAB.USA/ 275 410 9 2005-10-18 (Tue) TVN Siedem PRZYJACIELE /SER.KOM.USA./ 273 574 10 2005-10-17 (Mon) TVN Siedem BIALY WELON /TELENOW.MEKSYK/ 241 638