Telewizja2014-12-30
12

Jedynka liderem w Święta. „Kevin sam w domu” pokonał „Listy do M.”

fot. materialy prasowefot. materialy prasowe

TVP1 była najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, ale w grupie komercyjnej wygrał TVN. Najwięcej widzów zgromadziły „Wiadomości” TVP1, ale hitem filmowym okazał się pokazany w wigilię “Kevin sam w domu”.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że liderem rynku podczas Świąt Bożego Narodzenia - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 13,08 proc., czyli o 0,23 proc. wyższym niż rok wcześniej. Na drugim miejscu utrzymała się TVP2 notująca wzrost o 2,14 proc. do 11 proc. Trzecią pozycję z wynikiem 9,17 proc. zajął Polsat, tracący 5,46 proc. Spadek aż o 10,41 proc. zanotował zaś TVN. Jego udział wyniósł 9,04 proc.

Duży wzrost, wynoszący aż 24,44 proc. odnotował za to będący na miejscu piątym TVN7. Na kolejnych pozycjach znalazły się stacje TV4 (3,60 proc. udziału, spadek o 10,67 proc.) i TV Puls (3,45 proc., w górę o 3,60 proc.). Dziesiątkę zamykają trzy anteny tematyczne TVP (TVP Info, TVP Rozrywka i TVP Seriale).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 liderem był jednak TVN, którego udział wyniósł 11,39 proc. po wzroście o 2,61 proc. Stacja ta awansowała z miejsca drugiego. Z pozycji pierwszej na drugą spadł Polsat, notujący zmniejszenie udziału o 7,48 proc. do 10,39 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP2 (10,11 proc. udziału, spadek o 0,69 proc.) i TVP1 (9,34 proc., - 9,41 proc.). Udział piątek TVN7 w tej grupie wzrósł aż o 41,82 proc. do 4,68 proc.

Zobacz tabelę


Najwięcej widzów w Święta miały nadawane w TVP1 „Wiadomości”, który 26 grudnia br. obejrzało 4,79 mln widzów. Drugie miejsce zajął pokazany tego samego dnia po „Wiadomościach” serwis sportowy z widownią na poziomie 4,35 mln osób.  Trzecie miejsce należało zaś też do emitowanego w TVP1 „Teleexpressu” (3,92 mln widzów). W pierwszej dziesiątki programów podczas Świąt znalazły się też m.in. programy kabaretowe z TVP2, Pogoda z TVP1, teleturnieje TVP czy serwisy informacyjne nadawców komercyjnych.

Zobacz tabelę


W top 10 programów nadanych 25 i 26 grudnia br. nie znalazł się żaden film, ale wśród topowych pozycji z wigilii drugie miejsce zajął kultowy już „Kevin san w domu”. 24 grudnia w Polsacie obejrzało go średnio 3,34 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 23,79 proc.

Zobacz tabelę


25 i 26 grudnia tego roku przed telewizorami Polacy spędzili średnio 5 godzin 53 minuty i 18 sekund. Było to aż o 26 minut i 17 sekund więcej niż rok temu i o 23 minuty i 4 sekundy więcej niż dwa lata temu.

Podczas Świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji wydała firma Media Expert. Na emisję spotów z Eweliną Lisowską, których częstość pokazywania zaczęła irytować część widzów (więcej na ten temat) przeznaczyła ona aż 3,69 mln zł. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 2,04 mln zł znalazł się Idea Bank (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

Zobacz tabelę

Autor:pp

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas