Radio 2019-12-18
13

Radiowa Jedynka z nowego studia będzie emitować dłuższe wywiady w „Sygnałach dnia”. Możliwości 4K

fot. Piotr Piorun / Polskie Radio fot. Piotr Piorun / Polskie Radio

W środę 18 grudnia radiowa Jedynka nada po raz pierwszy wydłużone rozmowy polityczne w „Sygnałach dnia” z nowego, multimedialnego studia. Druga część dyskusji będzie emitowana tylko w internecie.

Pierwsza część rozmów w „Sygnałach dniach” będzie jak dotąd: emitowana na antenie Programu I Polskiego Radia, na Twitterze oraz na stronie internetowej Jedynki. Dalszy ciąg spotkań z przedstawicielami świata polityki będzie do wysłuchania tylko w internecie. Ta zmiana jest możliwa dzięki temu, że w październiku br. Jedynka oddała do użytku zmodernizowane studio multimedialne. Korzysta ono z najnowszych technologii, które pozwalają bezpośrednio przesyłać do internetu wszystko to, co dzieje się w studiu.

- To ukłon w stronę naszych słuchaczy, którzy sygnalizowali, że czasem chcieliby usłyszeć więcej na jakiś temat od gości „Sygnałów dnia”. Postanowiliśmy więc kontynuować rozmowy w internecie, bez ingerowania w strukturę programu bezpośrednio na antenie - mówi Agnieszka Kamińska, dyrektor i redaktor naczelna Programu I Polskiego Radia.

- Chcemy, by słuchacze nie tylko nas słyszeli, ale też widzieli to, co się dzieje w studiu i mogli uczestniczyć „na żywo” w dyskusjach i rozmowach. Rozmowy prowadzone będą w nowoczesnym, multimedialnym studiu radiowym, którego scenografia oparta jest o elementy tradycyjnego studia radiowego. Wprowadzono tam jednak między innymi 65-calowe monitory, służące do wyświetlania treści związanych z realizowaną audycją. Studio przygotowane jest do realizacji treści multimedialnych z rozdzielczością 4K - wyjaśnia Sławomir Krzewiński, wicedyrektor biura technologii Polskiego Radia.

W marcu br. na antenie radiowej Jedynki zadebiutowały poranne komentarze ekspertów, popołudniowe „Komentarze dnia” publicystów oraz debaty polityczne po godz. 18.00. W czerwcu br. stacja zyskała nową oprawę dźwiękową i jingle audycji, podkreślające ich rozpoznawalny styl. Nowa oprawa dźwiękowa ruszyła wraz ze startem „Lata z radiem” w nowej formule. Ponadto każdego ranka słuchacze „Czterech pór roku” witani są przez duety prowadzących: Sławę Bieńczycką, Agnieszkę Kunikowską, Karolinę Rożej, Marzenę Kawę, Romana Czejarka, Daniela Wydrycha, Grzegorza Frątczaka i Piotra Kędziorka.

Z danych Radio Track Kantar Polska wynika, że w okresie od września do listopada br. udział Jedynki pod względem słuchania wynosił 5,7 proc.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem.

Autor: jk

Więcej informacji: Jedynka, Polskie Radio, Sygnały dnia

KOMENTARZE (13) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas