W zestawieniu kanałów dla dzieci liderem oglądalności jest Jetix,który wyprzedza m.in. Cartoon Network i MiniMini. Stacje teoglądają najmłodsi mieszkający w miastach.
Największą widownię wśród stacji przeznaczonych dla dzieci wokresie od 1 stycznia do 31 lipca roku miał kanał Jetix, któregoudziały w rynku telewizyjnym wyniosły 0,71 proc. - wynika z danychAGB Nielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się Cartoon Network z udziałami napoziomie 0,65 proc., a na trzecim MiniMini - 0,61 proc. Na dalszychmiejscach uplasowały się stacje ZigZap/Hyper i Jetix Play.
Zobacz tabelęZ kolei w komercyjnej grupie docelowej liderem była stacja MiniMini z udziałami wynoszącymi 0,59 proc., pozycję wicelidera zająłJetix (0,57 proc.), a trzecie miejsce przypadło kanałowi CartoonNetwork (0,47 proc.).
Zobacz tabelęZ danych telemetrycznych wynika, iż widzowie Jetixu to przedewszystkim dzieci i młodzież w wieku do 4 do 19 lat, a także doroślipomiędzy 35. a 39. rokiem życia. Stację wybierają głównie mężczyźnizamieszkali w miastach.
Zobacz tabelęNatomiast Cartoon Network oglądają w największej części chłopcyw wieku od 4 do 15 lat, zamieszkali w miastach powyżej 50 tys.mieszkańców.
Zobacz tabelęWidownia MiniMini jest głównie kobieca. Kanał wybierająnajmłodsze dzieci w wieku do 4 do 9 lat, a także ich rodzice(ludzie w wieku od 25 do 34 lat). Stacja cieszy się największąpopularnością w miastach poniżej 50 tys. oraz powyżej 100 tys.mieszkańców.
Zobacz tabelęEmitowane na jednym kanale stacje ZigZap i Hyper oglądają przedewszystkim dziewczęta w wieku od 4 do 19 lat, mieszkające wnajmniejszych i największych miastach.
Zobacz tabelęZ kolei Jetix Play jest oglądany głownie przez dzieci od 4 do 15lat, a także przez dorosłych wieku od 30 do 39 lat i od 55 do 59lat. Tę stację wybiera najczęściej widownia kobieca z miast poniżej50 tys. i powyżej 100 tys. mieszkańców.
Zobacz tabelęW zestawieniu nie uwzględniono stacji Disney Channel ze względu nabrak pomiaru widowni tego kanału przez AGB Nielsen MediaResearch.