Telewizja2010-05-05
31

Jetix Play kończy nadawanie w Polsce

Należący do The Walt Disney Company kanał dziecięcy Jetix Play zakończy nadawanie w Polsce. Stanie się to z końcem lipca br. - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.

- Jetix Play zakończy nadawanie w Polsce z dniem 31 lipca tego roku – potwierdza Maciej Bral, dyrektor generalny Disney Channels na Europę Środkowo-Wschodnią. Wcześniej, bo już z końcem maja br. z Jetix Play znikną reklamy – informuje z kolei Wojciech Kowalczyk, szef marketingu spółki At Media, która sprzedaje czas reklamowy w kanale.

Jetix Play jest jedną z trzech stacji w portfolio Disneya w Polsce obok kanałów Disney Channel i Disney XD. Stacja nadaje od 2003 roku (początkowo pod nazwą Fox Kids Play) i kierowana jest do dzieci w wieku od 4 do 9 lat. W 2009 roku rebranding przeszedł siostrzany kanał Jetix, który przekształcono w Disney XD. Nadawca informował wtedy, że zastanawia się nad wprowadzeniem zmian także w Jetix Play. Spekulowano, że stacja ta może zostać zastąpiona przez inny kanał Disneya skierowany do małych dzieci – np. Playhouse Disney (pasmo o takiej nazwie nadaje obecnie Disney Channel) bądź Disney Cinemagic. Stacje pod takimi markami są w portfolio nadawcy w innych krajach. Na razie spółka nie potwierdza, że coś takiego może nastąpić. Maciej Bral mówi jedynie: - Bezustannie analizujemy i rozważamy jak dalej zwiększać zasięg kanałowych multipleksów Disneya, dotyczy to nie tylko Polski, ale całego regionu.

Już w grudniu ub.r. Jetix Play zniknął z Cyfrowego Polsatu, a od maja br. kanał wycofany został z oferty platformy N. Stację oglądać można jeszcze w sieciach kablowych – m.in. w UPC Polska, Vectrze oraz Inei. W kwietniu br. Jetix Play docierał do 2,1 mln gospodarstw domowych, a jego udział w całym rynku telewizyjnym wyniósł 0,09 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 0,08 proc. Natomiast udział kanału w grupie 4-15 lat spadł z 0,54 proc. w kwietniu ub.r. do 0,39 proc. w kwietniu br. (dane AGB Nielsen Media Research). To wyniki znacznie niższe od tych osiąganych przez stacje Disney Channel i Disney XD, które – jak podkreśla Bral - „bardzo szybko stały się czołowymi kanałami dla dzieci i rodzin w Polsce”. Wynika z tego, że to właśnie niska oglądalność jest powodem likwidacji Jetix Play.

Autor:pp

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas