Kultura2018-07-10
3

John Stankey, szef Warner Media: HBO musi skuteczniej walczyć o uwagę widzów

John Stankey, szef Warner Media, fot.: AT&TJohn Stankey, szef Warner Media, fot.: AT&T

John Stankey, który po przejęciu Time Warnera przez AT&T jako szef nowej firmy Warner Media nadzoruje między innymi HBO zapowiada, że stację czeka trudny rok i okres intensywnej walki z konkurentami takimi jak Netflix. Zdaniem Stankeya HBO musi więcej inwestować w atrakcyjne treści, a zaangażowanie widzów powinno się wyrażać w godzinach spędzonych przez nich ze stacją każdego dnia, a nie tygodnia czy miesiąca. Według menedżera tylko w ten sposób nadawca poradzi sobie na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

W czerwcu br., po zgodzie udzielonej przez sąd federalny koncern AT&T sfinalizował zakup Time Warnera, jednej z największych firm medialnych na świecie. Za kwotę ok. 85 mld dolarów AT&T stał się właścicielem m.in. stacji CNN, HBO, Cartoon Network oraz wytwórni Warner Bros.

Po zakupie Time Warnera utworzono nową spółkę o nazwie Warner Media, w skład której weszły HBO, wytwórnia Warner Bros oraz Turner zarządzający stacjami CNN, TNT, TBS i innymi kanałami kablowymi. Szefem Warner Media mianowano Johna Stankey’a, który dotąd zasiadał w kierownictwie AT&T.

Jako poinformował „The New York Times” Stankey spotkał się niedawno z kierującym HBO Richardem Pleplerem oraz innymi pracownikami stacji i nakreślił jej przyszłość w nowych strukturach.

W trakcie swojego wystąpienia Stankey nie ukrywał, że jego zdaniem HBO czeka trudny rok, wiele zmian oraz walka o pozycję na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Menedżer zaznaczył, że choć HBO jest ceniona przez widzów, to musi wyjść z własnej strefy komfortu i jeszcze bardziej intensywnie walczyć o odbiorcę aby skutecznie dotrzymywać kroku rywalom. „NYT” zauważa, że choć Stankey nie wymienił z nazwy Netflixa, to właśnie o ten serwis chodziło mu w kontekście najgroźniejszej konkurencji.

Szef Warner Media podkreślił z naciskiem, że HBO musi dążyć do tego by widzowie spędzali na oglądaniu stacji coraz więcej godzin liczonych każdego dnia, a nie w ciągu tygodnia czy miesiąca. Zdaniem Stankeya dzisiaj walka toczy się o każde 15 minut zainteresowania telewidzów, a HBO może osiągnąć odpowiednie efekty m.in. dzięki inwestycjom w nowe oryginalne treści. Stankey zwrócił też uwagę na rezultaty finansowe HBO, według niego jedną z dróg do ich poprawy jest zaangażowanie widzów, bowiem dzięki niemu można uzyskać dodatkowe dane niezbędne do budowania nowych sposobów komunikacji reklamowej i pozyskiwania kolejnych subskrybentów.

Odpowiadając na pytanie Richarda Pleplera Stankey potwierdził, że AT&T planuje większe inwestycje w oryginalne treści tworzone na potrzeby HBO. W ciągu ostatnich 3 lat stacja przeznaczała na własne produkcje ok. 2 mld dol. rocznie, jednak według Stankeya to wciąż niewiele biorąc pod uwagę, że np. Netflix tylko w br. zaplanował wydatki na oryginalne treści sięgające 8 mld dol.

Autor:ps

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas