Reklama2009-04-22
0

JP Morgan: globalne nakłady na reklamę spadną o 6 proc.

Alexia Quadrani, analityk holdingu finansowego JP Morgan,prognozuje, że globalne wydatki reklamowe będą w bieżącym roku o 6procent mniejsze niż w roku 2008.

Według Quadrani, do takiego poziomu spadku globalnych nakładówna reklamę w dużej mierze przyczyni się rynek amerykański, gdziewydatki te zmniejszą się o 9 procent.

Niewiele lepiej będzie wyglądać sytuacja w Europie. W WielkiejBrytanii wydatki reklamowe mają być niższe o 7 procent, w Niemczecho 6,5 procenta, we Francji o 8,6 procenta, we Włoszech o 6,5procenta, a w Hiszpanii o 9 procent. Za to 6-procentowy wzrostprognozowany jest dla rynku chińskiego.

W USA najgorzej sytuacja ma wyglądać w przypadku segmentureklamy lokalnej, która ma zanotować aż 20-procentowy spadeknakładów, w porównaniu do 6-procentowego spadku w przypadkusegmentu reklamy ogólnokrajowej.

źródło: Adweek

Autor:km

Więcej informacji:JP Morgan

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas