Spółka Justtag, należąca do grupy Dirlango (jej większościowym udziałowcem jest Łukasz Wejchert), kupiła większościowe udziały firmy KoalaMetrics zajmującej się technologiami do badania internetu mobilnego. Razem z funduszem hub:raum (należącym do Deutsche Telekom), mniejszościowym udziałowcem KoalaMetrics, chce wejść na rynki zagraniczne.
KoalaMetrics specjalizuje się w dostarczaniu technologii do analizy zachowań użytkowników mobilnych na podstawie użycia smartfonów. Oferowane przez firmę rozwiązanie umożliwia analizowanie aplikacji posiadanych przez użytkowników smartfonów, w wyniku czego właściciele aplikacji mogą emitować treści dopasowane, którymi mogą być zainteresowani ich użytkownicy.
W 2014 roku w KoalaMetrics zainwestował Deutsche Telekom. Z dostarczanej przez firmę technologii korzysta T-Mobile Polska.
Justtag kupił 85 proc. udziałów KoalaMetrics. Nie podano, ile za nie zapłacił. W efekcie transakcji z zarządu KoalaMetrics odeszli założyciele firmy. Nowymi członkami zarządu są Tomasz Chłodecki (CEO Justtag) i Przemysław Sieczka (dyrektor finansowy Dirlango).
- Przejęcie KoalaMetrics jest ważnym elementem strategii rozwoju Justtag. Technologia KoalaMetrics pozwoli na stworzenie synergicznych rozwiązań między produktami, a docelowo na rozwinięcie oferty dla reklamodawców współpracujących z JustWIFI - zapowiada Tomasz Chłodecki,.
hub:raum, należący do Deutsche Telekom fundusz wspierający startupy technologiczne, będzie teraz mniejszościowym udziałowcem KoalaMetrics. - Zainwestowaliśmy w Koalametrics na początku 2015 roku, ponieważ wierzymy, że to rozwiązanie posiada odpowiednią technologię, by wznieść personalizacje usług na kolejny poziom. Z tego względu cieszymy się, że do grona udziałowców dołącza Justtag. Liczymy, że z takim partnerem Koalametrics może osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty - komentuje Jakub Probola, lider hub:raum.
Justtag i hub:raum planują wspólnie wdrożenia technologii KoalaMetrics na rynkach zagranicznych.