Internet2014-03-17
2

Kafeteria, Ek i Wizaz na czele serwisów kobiecych. VUMag z 1,5 mln użytkowników, Kafeteria.tv z 365 tys.

Wśród serwisów lifestyle’owych dla kobiet zdecydowanie najpopularniejsze są Kafeteria.pl, Ek.pl, Wizaz.pl i Polki.pl. Rok po starcie VUMag.pl ma prawie 1,5 mln użytkowników, a Kafeteria.tv w pierwszych miesiącach działania notowała od 250 do 365 tys.

W styczniu br. Kafeterię.pl (należącą do Grupy O2) odwiedziło 2,87 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 23,93 mln odsłon - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tylko o 49 tys. real users mniej miał Ek.pl, który jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

We wrześniu ub.r. Grupa O2 (obecnie, po połączeniu z Wirtualną Polską, działająca jako Grupa WP) uruchomiła wersję wideo Kafeterii - Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). W październiku nowy serwis zanotował 247,5 tys. użytkowników, 720,8 tys. odsłon i 2:04 minuty na użytkownika, w listopadzie - 363,3 tys. użytkowników, 1,16 mln odsłon i 1:59 minuty na użytkownika, w grudniu - 270,4 tys. użytkowników, 800 tys. odsłon i 2 minuty na użytkownika. Rekordowe jak dotąd wyniki witryna osiągnęła w styczniu - 364 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:17 minuty na użytkownika.

Michał Brański, wiceprezes Grupy WP ds. strategii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zwraca uwagę, że redakcja Kafetrii.tv przygotowuje też treści publikowane na innych stronach firmy, takich jak Snobka.pl, Kimono.pl i Pudelek.tv. Natomiast w najbliższym czasie rozwijana będzie podobna współpraca z dotychczasowymi serwisami Wirtualnej Polski.

- Treści Kafeteria.tv z jednej strony będą formatowane pod kątem odbiorcy portalu WP, z drugiej strony widzimy już naturalne miejsca ekspozycji produkcji Kafeteria.tv w serwisach Grupy WP - deklaruje Brański. - Zakładamy, że na koniec tego roku Kafeteria.tv będzie smieć około miliona realnych użytkowników miesięcznie - dodaje.

Oprócz Kafeterii.pl i Ek.pl po ponad 2 mln internautów odwiedziło jeszcze w styczniu dwie witryny należące do Edipresse Polska: Wizaz.pl i Polki.pl. Ta pierwsza zanotowała 36,6 mln odsłon i 17:04 minuty na użytkownika, najwięcej spośród wszystkich czołowych serwisów kobiecych.

Styl.pl (należący do Interii) miał 1,61 mln użytkowników, natomiast uruchomiony przez Onet w styczniu ub.r. VUMag.pl - 1,48 mln.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy tylko strony działające w osobnych domenach, pomijając kobiece działy portali horyzontalnych.

Zobacz tabelę


W skali roku Kafeteria.pl zanotowała spadek o 111 tys. użytkowników, 5,9 mln odsłon i 4:18 minuty na użytkownika (to, odpowiednio, 4, 20 i 28 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Ofeminin.pl (Grupa Onet -RASP): 331 tys. użytkowników i 3,1 mln odsłon (28 i 26 proc. w dół), przy czym czas przypadający na jednego internautę wydłużył się ponad dwukrotnie.

Z kolei liczba użytkowników Ek.pl i Polki.pl z roku na rok podwoiła się. Drugi serwis zyskał też 6 mln odsłon (wzrost o 51 proc.) i 4:27 minuty na użytkownika (67 proc. w górę). Spore wzrosty zanotowały też Styl.pl (z wyjątkiem liczby odsłon), Papilot.pl, Snobka.pl (Grupa O2) i Glamki.pl (Grupa Murator - Time).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas